09-07-2009, 12:29 PM
Gerben Zonderland Wrote:Nee nee, nu niet het zaakje omdraaien. Jij beweert dat na de eerste fax van HSV aan Groningen met de mededeling dat ze belangstelling hebben Groningen gezegd zou hebben: dit is de prijs, als jullie dat (ongeveer) willen betalen ga je maar onderhandelen met Berg. Dat staat he-le-maal nergens en concludeer jij uit je suggestie ââ¬Ëdat dat altijd zo gaatââ¬â¢. Zo ging het bij Pranjic ook niet, zo ging het bij Elia niet en zo gaat het dus blijkbaar bij Berg ook niet. De voorzitter van Groningen zegt dat HSV niet langs is geweest om te onderhandelen over de ââ¬Ëongeveer-prijsââ¬â¢, dus lijkt het me to-taal onwaarschijnlijk dat ze desondanks gezegd hebben: ga maar praten met Berg, leid hem maar rond, geef hem maar een 5-jarig contract en ga hem maar medisch keuren. ON-ZIN DUS! De andere onwaarschijnlijke mogelijkheid is dat Nederlandse clubs zich telkens weer stoten aan dezelfde Duitse steen en die clubs op hun ââ¬Ëschöne blaue Augenââ¬â¢ geloven als die faxen: Ja, das wollen wir bezahlen! Dat je als club een speler niet fysiek kunt tegenhouden om bij een andere club te gaan onderhandelen is waar, maar hij had nog meer dan een half jaar contract, dus juridisch kan dat zeker wel als ze hem niet wilden verkopen. Ook dat zou jij moeten weten. Dat er dan uiteindelijk een ââ¬Ëonwerkbare situatieââ¬â¢ ontstaat zou best kunnen, i.h.k.v. sportieve en financiële vooruitgang, maar het is ook niet zo dat hij bij Groningen niet meer vooruit kan, daar al jaren speelt, volledig uitgeleerd is en dat dit zijn laatste kans is op een buitenlandse transfer. Als HSV hem zo graag wil hebben moeten ze 'de poeplap' maar trekken en niet met een fooi aan komen zetten.
ik draai niks om. jij stelt dat grun meet met twee maten. ik stel vast dat je kennelijk niet weet hoe het werkt.
Quote:ALS het echt ALTIJD zo gaat, dan stoten al die Nederlandse clubs zich dus inderdaad 1000 keer aan dezelfde steen. bladibla
je vertelt alles wat ik al weet. daar gaat het mij helemaal niet om.
dat zal allemaal best, maar dat geen geen reden om van grun te zeggen dat ze meten met 2 maten.
Quote:Ik beschuldigde niemand, ik had slechts een verdenking.
zonnebrand:
Merkwaardige gang van zaken toch weer. Ik dacht dat het, volgens de UEFA-regels, de bedoeling was dat de clubs er eerst uit moesten komen voordat je met een speler mocht gaan praten. Als Groningen hier mee instemt meten ze ook met twee maten. Een beetje Ajax lopen uitkafferen dat die zo vals spelen bij de transfers van Silva en Sneuarez en nu meewerken aan dezelfde manier van werken bij een buitenlandse club...
asjeblieft, op deze opmerking reageerde ik en die opmerking wordt er niet beter op.
Quote:De clubs hadden dus niet contact opgenomen om een ââ¬Ëprincipebedragââ¬â¢ of iets dergelijks. Er was namelijk al een tijdje bekend wat de vraagprijs voor Berg ongeveer was (10 a 11 miljoen). HSV had alleen laten weten dat ze belangstelling hadden en Groningen zegt: kom maar langs om te praten. Ondertussen is HSV er dus al uit met Berg en zegt Lerby: hij gaat alleen maar naar HSV. Dat is NIET ââ¬Ëeen grote kans dat ze eruit komenââ¬â¢. Wederom: dat is de transfer forceren en niet ââ¬Ëeen overeenkomst sluitenââ¬â¢.
nergens staat dat hsv niet mocht onderhandelen met berg. dat verwijt grun hsv ook niet. dat verweet grun ajakkes wel. dat is het verschil. voor de miljoenste keer.
Quote:Waar zijn/waren ze dan allemaal wel uit als de transfersom nog niet bekend is? Ze waren nog niet eens langsgeweest om te praten, dus onder welke niet-besproken overeenkomst moeten ze hun handtekening dan zetten???? Heeft HSV een contractje gestuurd met hun voorwaarden in de hoop dat Groningen dat blind zou ondertekenen? Dat jij aanneemt dat iedereen dat op die manier doet is pas echt zielig.
je draait het weer om en bovendien zeg je dat ik dingen aanneem die ik helemaal niet aanneem. dat is knap laf, maar dat heb je kennelijk nodig. jij trekt conclusies (zie boven cursief) op basis van een artikel in de telegraaf. jij veroordeelt grun.
in de telegraaf stond dat er een overeenkomst was waarbij alleen de handtekeningen nog ontbraken. dat impliceert dat men er uit was over de transfersom. ik heb aangegeven dat de telegraaf er vaker naast zit, maar dat jouw conclusie iig te voorbarig was. de telegraaf is weer voor het karretje gespannen door die lerby.
maar dit alles laat onverlet dat jij ervan uitging dat de clubs er eerst uit moesten komen alvorens een speler mag worden benaderd. dat is gewoon kolder. maar probeer je er vooral nog meer uit te lullen.