13-07-2009, 12:10 PM
Fabian Wrote:Peter Wrote:VVV-speler Honda heeft voorkeur voor Ajax en PSV
Keisuke Honda liet gisteren na afloop van de wedstrijd tussen zijn VVV en Feyenoord weten een transfer naar Ajax zeker te zien zitten. De spelmaker, gisteren goed voor twee doelpunten, sluit ook een overgang naar PSV niet uit.
VVV-Venlo vraagt echter een bedrag van om en nabij de tien miljoen euro. PSV heeft al aangegeven dit zeker niet te willen betalen, en ook Ajax gaat niet het gewenste bedrag te betalen. 'Ik wil het een niveau hoger gaan proberen, dat heb ik iedereen ook laten weten hier bij VVV', aldus Honda.
Het liefst gaat de spelmaker door in Nederland. 'Ik wil het liefst in Nederland blijven, dus Ajax en PSV mogen me bellen. Ik denk dat het voor mij het beste is om nog minimaal twee jaar in Nederland te blijven, daarna wil ik het wel gaan proberen in het buitenland', aldus de Japanner.
---
Ondertussen heeft VVV bekend gemaakt de vraagprijs te laten zakken omdat ze Honda een overgang gunnen. Goede speler, maar wat moeten PSV en Ajax ermee? PSV heeft Afellay al voor die positie, Ajax heeft vorige zomer Aissati voor 5M gehaald die ze zo kunnen afschrijven als ze Honda halen.
Is natuurlijk onzin. Aissati is de enige aanvallend ingestelde middenvelder die we hebben, Honda is dus een welkome aanvulling, kunnen ze of rouleren, of bij blessures hebben we eindelijk een stand-in...... Gelukkig is aissati altijd fit!
Aissati en Honda zijn allebei spelers die in de basis horen gezien hun aankoopprijs als je ze haalt vind ik. NL-clubs zijn allang niet meer in de positie om 5M te betalen voor een bankzitter. Aissati heeft dat al gekost en Honda zal zeker niet goedkoper zijn als ze van een vraagprijs van 10M komen.