26-07-2009, 12:38 PM
Lamme Lennie Wrote:Quote:JOL: 'WIJ HEBBEN VEEL OVER VOOR DE ZEEUW'
Martin Jol wil Demy de Zeeuw snel naar Ajax halen. De trainer van de Amsterdammers zei dat donderdag tijdens een persconferentie van het Amsterdam Tournament. 'Wij hebben bijhoorlijk wat over voor De Zeeuw en ik hoop dat het volgende week rondkomt.' Ajax zou naar verluidt zeven miljoen euro willen betalen voor de middenvelder van AZ.
De Zeeuw gaf in een eerder stadium aan naar Ajax te willen vertrekken. AZ wees een eerste bod van vier miljoen vorige week af. In Alkmaar heeft de 26-jarige international nog een contract tot medio 2011.
Quote:Tottenham Hotspur-verdediger Gareth Bale staat in de belangstelling van Ajax. Volgens de Engelse kranten The Mirror en The Times wil Martin Jol zijn voormalige pupil graag naar Amsterdam halen. 'Naar het buitenland vertrekken zou de beste optie voor hem kunnen zijn, omdat hij zo zijn zelfvertrouwen terug kan krijgen', aldus de Ajax-coach. De onlangs 20 jaar geworden Bale gold als groot talent toen hij van Southampton naar The Spurs ging, maar wist afgelopen seizoen geen vaste basisplaats af te dwingen.
De Zeeuw zie ik toch wel als een versterking, alleen jammer van de spelers die Ajax al op die plek heeft lopen.
Ik durf er aardig wat op te wedden dat Ajax De Zeeuw nooit voor 7,5 mio (met over 1 jaar aflopend contract bij AZ, en in ieder geval een aantal redelijke alternatieven al in de selectie van Ajax) had gekocht als hij niet bij AZ speelde. Nu koop je immers niet alleen een meer redelijke versterking van Ajax, maar bovenal een grote verzwakking van (een van) je grootste concurrent(en)! Al zal Ajax nooit toegeven dat dat laatste argument zeer waarschijnlijk de doorslag heeft gegeven...