03-08-2009, 08:14 PM
Tripplexxx Wrote:Jezus, Calimero is er niks bij. Hoop dat je de discussie niet meteen stopt. Ik ben objectief in deze, maar ik vind wel dat ' men' een punt heeft. Ik vind het ook een vorm van competitievervalsing. Heracles pakt de meeste van de behaalde punten thuis. Nu doen de meeste clubs dat wel, dus dat is niet een sterk argument misschien. Maar spelers die geen kunstgras gewend zijn, hebben gewoon een nadeel. Het is simpelweg niet gelijk aan gewoon gras. Men houdt in, is voorzichtiger. Heracles heeft gewoon een voordeel dat ze gewend zijn om op die ondergrond te spelen. Zij spelen altijd onder dezelfde omstandigheden wat ondergrond betreft.
Maar goed, ik zou niet zo janken als ik jou was. Er verandert toch niks, laat andere clubs het jankwerk gaan doen. Voorlopig staat de winst op de landskampioen.
Vooropgesteld; uiteindelijk zal het mij ook een zalige zorg zijn wat anderen van Heracles vinden. En ik geniet zeker niet minder van een overwinning als de tegenpartij het kunstgras aanhaalt. Ik kan alleen enorm slecht tegen onwaarheden over mijn club en wat Heracles betreft laat ik mij makkelijk een reactie uitlokken.
Ik wil best de discussie aangaan. Dat wij de meeste punten thuis pakken vind ik inderdaad geen sterk argument. De hele tactiek en speelwijze (in ieder geval onder Heerkes en zeker onder Brood) was anders in een uitwedstrijd. Hoop dat dit onder Verbeek gaat veranderen maar dat terzijde. Onder Bosz hebben wij in het eerste eredivisie seizoen bijna evenveel punten buitenhuis gepakt dan in eigen huis. De eerste 2 seizoenen op het kunstgras pakten we zelfs meer punten in de uitwedstrijden dan in het Polman. En dan blijft nog staan, zoals je zelf ook zegt, dat de meeste clubs het merendeel van de punten in eigen huis behalen. Zeker de degradatiekandidaten.
Als Heracles al een voordeel zou hebben dan is deze minimaal in mijn ogen. Niet de term ââ¬Ëcompetitievervalsingââ¬â¢ waardig. Ook heb ik wel eens gehoord\gelezen dat wij enkel door het kunstgras nog eredivisionist zijn. Dat vind ik dus respectloos. Los van de discussie of er een klein voordeel is voor Heracles wordt het sowieso enorm overdreven. Heracles legt in eigen huis enorm veel risico in haar spel en de meeste spelers zijn ook niet vies van een hard duel. Blijkbaar is dat een recept waar andere clubs veel moeite mee hebben als ze in Almelo spelen.
Wat betreft het stuiteren en de balsnelheid; Harry geeft al aan waarom een verwijt eigenlijk onzin is. Daarnaast test de KNVB het kunstgras altijd zeer nauwkeurig. Ik begreep dat het veld in het Polman Stadion vaker\intensiever getest wordt dan de velden bij andere clubs. Weet niet zeker of dit waar is. Vind ik overigens geen probleem, daar kies je als club zelf voor. Drie seizoenen geleden moesten wij nog bijna uitwijken naar een ander stadion omdat het veld voor de 2e keer werd afgekeurd. De bal zou een centimeter te ver doorschieten. In Alkmaar, Eindhoven of Den Haag gaan ze na de veldkeuring gerust met de grasmaaier over het veld waardoor het centimeter verschil ook wel niet meer zal kloppen. Zoââ¬â¢n verwijt vind ik dus hypocriet. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de sahara in Doetinchem, enkel zij zijn gewend om in de woestijn te spelen!