09-08-2009, 12:07 AM
harry_bierdop Wrote:Dat ik het mis heb over dat er altijd veel geluid was vind ik echt bullshit.
Ben zeker 10 x Feyenoord-uit geweest (als NEC'er dus) en daarnaast nog aardig wat keren naar wedstrijden van Feyenoord (als "feyenoorder") en het is zeker wel minder geworden. Jaren terug werd er veel vaker "onvoorwaardelijk" gezongen, ook als de wedstrijd er niet om vroeg.
NEC heeft overigens een zelfde publiek. Het is vaak zat stil bij ons (bij saaie potten of als ze er weer eens met de pet naar gooien) maar het kan ook een heksenketel zijn waarbij echt invloed uitoefent of de wedstrijd.
p.s. Zondag was een mooi moment geweest voor het legioen om een wedstrijd om te laten keren aangezien ze in de 2e helft 30 min lang achteruit liepen en toekeken hoe NEC kansen verprutste. Ik vind het schrijnend dat het legioen in de 74e minuut zich pas voor het eerst zich laat horen (in de 2e helft).
ik denk toch dat ik wat vaker ben geweest en het dus beter kan beoordelen. er werd zelden onvoorwaardelijk gezongen. dat is ook helemaal niet wat men bedoelt als men zegt dat de kuip goed publiek heeft. door liedjes zingen gaat een ploeg niet beter voetballen.
tegen nec loopt het publiek niet warm, dan zit er echt geen adrenaline in. het spijt me voor je. en al helemaal niet bij een 1-0 voorsprong terwijl de kat uit de boom gekeken wordt. dan komt men pas van de stoel af als het 1-1 was geworden. en dat werd het niet.
verder denk ik niet dat je goed begrijpt wat wij vorig jaar voorgeschoteld hebben gekregen.