09-08-2009, 10:26 PM
harry_bierdop Wrote:Oké Waf.
Misschien kan je het wel juist minder beoordelen aangezien je er elke week zit en het geleidelijk aan minder wordt/is geworden. Maar goed ik zal er echt geen seconde wakker van liggen. Ik ben tig jaar geweest en NEC heeft afgelopen 12 jaar 8 keer verloren en 4 x gewonnen, of ook nog 1 x gelijk geloof ik en daar zaten dodelijk saaie 2-0's/3-0's bij tegen een NEC waar ze toen al helemaaaal niet warm voor zouden lopen en toch werd er zeker veel gezongen en was ik vrijwel elk jaar weer onder de indruk van de sfeer in de Kuip. Ook hier in Nijmegen is het Legioen al 2 jaar nauwelijks te horen geweest en niet verder gekomen dan een paar keer het sterk in R'dam en wat toezingen van Been. Dat is daarvoor véél en véél anders geweest want als feyenoord hier kwam was het vaak beter te horen dan de Gofferttribune.
Maar goed, volgens mij bevestig je het alleen maar met die laatste regel. Ik begrijp overigens heel goed wat jullie voorgeschoteld hebben gekregen. Ongeveer hetzelfde als wij 2 jaar geleden hadden in de 1e seizoenshelft en we onderaan stonden. Wij hadden het alleen maar 4 maanden en jullie een heel seizoen lang, te beroerd om waar te wezen als supporter zijnde. En zeker de Feyenoord-supporters verdien(d)en dat niet (AZ daarentegen...).
nu ga je de uitwedstrijden erbij halen en daar had ik het niet over. daar kan ik ook niet over oordelen.
thuis is een wedstrijd tegen nec gewoon zelden sfeervol. dan is de steun van het legioen niet echt nodig. of het legioen ziet dat het weinig zin heeft omdat de spelers er met de pet naar gooien (zoals bij jullie laatste 3 overwinningen). dan gaat men juist niet aanmoedigen.
ik kom al vanaf 84 in de kuip en er wordt tijdens een reguliere competitiewedstrijd nooit veel gezongen. wel kan het een heksenketel worden als er een gezamenlijke vijand wordt gecreeerd, zoals de scheids, of vorig jaar tegen twente perez. dan is het ook echt leuk. ik moet wel zeggen dat het publiek veel te veel kankert en veel te snel zegt dat de ploeg niet werkt. ik vind dat het legioen altijd achter de ploeg moet staan en dat wij er dus iig alles aan gedaan hebben. dat was in de jaren 90 anders, maar het gezang niet. af en toe is er nog zo'n pot waarbij het gebeurt, zoals vorig jaar tegen grun (bij rood nieveld) en twente (door die domme perez), maar in de jaren 90 gebeurde dat veel vaker. men had gewoon meer met fraser en de wolf dan met huidige spelers.