02-09-2009, 09:42 PM
centre court Wrote:mindlight Wrote:Ja dat klopt, maar normaal is het pas half november zo rustig als de laatste dagen hier...
En dat het toernooi nog moet beginnen klopt op zich ook wel, maar als je met Karlovic/Berrer/Andreev/Ram of weet ik wie in je team zit baal je toch al wel dat zo'n gast maar 10 (of 35) punten oplevert lijkt me.
Nu dit seizoen de echte punten pas verdeeld worden aan het eind van het toernooi geldt andersom natuurlijk ook de dat eerste ronden relatief minder belangrijk worden. Het gaat mij bijvoorbeeld er alleen om dat Federer en Murray de finale halen en dat Berdych kan verrassen. Of Berrer en Belluci dan een rondje meer of minder winnen maakt niet zo gek veel uit.
Wat betreft grote jongens heb je natuurlijk volkomen gelijk. Maar een Andreev of Karlovic neem je niet voor een mogelijke R1 winst natuurlijk, en als er dan een upset volgt scheelt dat meer dan die schijnbare 45 punten...
En natuurlijk worden de prijzen eigenlijk pas in de finale verdeeld, maar al die keren 45 puntjes gaan wel aan tellen (zeker als er ook nog potentie in R2 zit).