09-09-2009, 11:34 AM
Quote:Kijk eens om je heen naar alle eredivisie clubs...Hoeveel spelers hebben een Ajax verleden en hoeveel een Feyenoord? Echt wel in voordeel van Ajax.
hoewel dat bij spelers met een ajakkesverleden altijd wordt genoemd en bij spelers met een feyenoord verleden niet, kan ik dat niet uitsluiten. maar ik denk dat jij de helft van de spelers met een feyenoord verleden niet kent. moet je eens bij nac kijken. maar goed, dat komt nog voort uit het verleden, toen alle goeie jeugd naar ajakkes ging. dat is niet meer zo volgens mij.
Quote:Feyenoord nu echt een aantal spelers die het spel verbeteren. Fer, Wijnaldum, Guzman en Leerdam.
en biseswar
Quote:Bij Ajax momenteel alleen van der Wiel, Alderweireld.
Zit veel achter bij Ajax wat nog maar moet laten zien of ze het ooit redden: Blind, Anita, De Jong, Donald, Vermeer, Bodul, van der heijden.
alderweireld en vd wiel zijn leuk voetballers. alderweireld is belg, weer een extra argument dat ajakkes ze uit nederland niet meer kan halen.
Quote:ken er minder bij Feyenoord maar volgens mij zijn het er ook minder. Jonge keepers en Castaignos ken ik.
castaignos is b junior. feyenoord is overigens hofleverancier voor de onder 17. bij excelsior lopen vincken, patinama, nieveld, erasmus, wattemaleo, mulder en verder iedereen die ik vergeten ben. en bij chelsea loopt bruma. die passen prima in het rijtje ajakkes spelers dat jij opnoemt.
feyenoord a1 is eigenlijk 2x achter elkaar kampioen geworden (1x daarvan sparta omdat fer niet mee mocht spelen en feyenoord puntenaftrek kreeg). ook feyenoord b1 is kampioen geworden. dat lijkt toch enigszins structureel en niet zomaar toelvallig een goeie lichting.