06-10-2009, 09:55 AM
andre Wrote:Bedankt, dat is dus precies wat ik bedoelde. Dat met die onder- en bovengrens. Maar dat ging er dus bij Vos, CC, Buurs en volgens mij bij jou ook, niet in toentertijd.Ad Wim Wrote:Onzin dus dat iedereen altijd het team neemt waarvan ie denkt dat het sec gezien de meeste punten gaat halen.Je hebt gelijk dat er, zeker aan het eind van het seizoen, deelnemers zijn met een 'gokteam' waarmee ze meer kans op de weekwinst hebben. Buurs en met hem veel anderen zullen echter het grootste gedeelte van het seizoen voor het team gaan waarmee ze verwachten de meeste punten te halen, dat is niet synoniem voor het team met de grootste kans op de weekwinst. Als het ene team 100% kans geeft op een gemiddelde score en het andere team 30% kans op een bovengemiddelde score en 70% kans op een (even zo grote) benedengemiddelde score, dan haalt het eerste team naar verwachting de meeste punten. Dan kun je de keuzes van zo'n team wel laf vinden, maar het zijn gewoon gerechtvaardigde keuzes die zo'n manager maakt.
En laf noemde ik alleen de teams/keuzes zoals nu met die 4 man in een stukje, de rest noemde ik zeker. Het is gewoon zo dat vrij veel managers vaak gaan voor hele zekere teams waar ze gegarandeerd mee in de top 10 zullen eindigen en dus nooit een slechte week zullen hebben. Dat is een tactiek, en die werkt vaak ook, maar ga dan niet zeggen dat mensen altijd voor het team gaat waarvan ze denken dat het ze sec gezien de meeste punten oplevert.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello