09-10-2009, 05:21 PM
Peter Wrote:waf Wrote:Quote:Van Gaal: 'Grootste ruzie Van der Vaart en Ibrahimovic'
09/10/2009 08:40
Louis van Gaal geeft in zijn biografie een inkijkje in zijn laatste periode bij Ajax. Over hoe een ruzie met Rafael van der Vaart het vertrek van Zlatan Ibrahimovic inluidde.
'Van der Vaart en Ibrahimovic hadden de grootste ruzie in de kleedkamer', vertelde Van Gaal in het boek Louis van Gaal: Biografie & Visie over zijn tijd als technisch directeur van Ajax. 'Van der Eijden (algemeen directeur van Ajax, red) lag in die periode in het ziekenhuis, die kon geen beslissingen nemen.'
'Dan moet je een van de twee laten gaan, dat probleem moet de kleedkamer uit', vervolgde Van Gaal. 'In principe had Ronald (Koeman, red.) dat moeten oplossen, maar hij kon dat niet. Toen heb ik de knoop doorgehakt, eigenlijk alleen maar om hem te beschermen, zodat hij zijn autoriteit in de kleedkamer zou behouden.'
Juventus kwam met een aantrekkelijk bod en bood zo een oplossing voor het probleem. 'Ronald was dolblij, het probleem was voor hem opgelost', zei Van Gaal. 'Later zei Ronald in de media: En toen verkocht Van Gaal ook nog eens op de laatste dag van de transfermarkt Ibrahimovic.'
hierin geloof ik van gaal wel hoor. koeman deed deze uitspraak vast om zijn eigen hachie te redden. laffe en lage opmerking lijkt me.
Jij was toch van mening dat na een conflict gewoon sorry gezegd kon worden en alles weer als normaal door kan gaan (Saïdi NEC). Dan heeft Koeman gelijk als hij stelt dat hij Zlatan er liever bij had gehouden.
peter, ik begrijp dat het je nog dwarszit dat je er in die discussie helemaal niet meer uitkwam, maar het was toch verstandiger geweest daar niet meer over te beginnen. nu rakel je het allemaal weer op en dat klemt des te meer nu je vergelijking echt he-le-maal nergens op slaat.