08-12-2009, 10:06 AM
Quote:Seedorf schept duidelijkheid en gooit deur naar WK dicht
Maandag, 7 december 2009 om 23:06
Clarence Seedorf heeft maandagavond duidelijkheid geschept over zijn eventuele terugkeer in het Nederlands elftal. De middenvelder van AC Milan heeft aan Voetbal International laten weten dat bondscoach Bert van Marwijk hem niet hoeft te bellen voor het WK in Zuid-Afrika. "Mijn WK-boek met Oranje is dicht", benadrukt de 33-jarige Seedorf, die op 26 maart 2008 zijn laatste interland speelde.
"Toen ik anderhalf jaar geleden bedankte voor Oranje heb ik er meteen bij gezegd dat ik na het EK weer beschikbaar zou zijn", verklaart de voormalig Ajacied. "Mijn afzegging had destijds puur met de situatie van dat moment te maken. Het knaagde al een tijdje aan me dat het totaal niet uitmaakte hoe ik presteerde in Italië. Aan de andere kant had ik de ambitie om een keer de hoofdprijs te pakken op een WK."
"Nu er in Nederland gediscussieerd wordt of ik al dan niet zou moeten terugkeren bij Oranje, heb ik besloten zelf duidelijkheid te scheppen", openbaart Seedorf. "De bondscoach hoeft me niet te bellen, als hij dat al van plan was. Mijn WK-boek met Oranje is dicht. Onder Van Basten ben ik op een vergelijkbare manier teruggekeerd en dat is niet goed gegaan. Daar pas ik nu voor."
Seedorf bedankte in de aanloop naar het EK voor Oranje, omdat hij niet langer onder Van Basten wenste te werken. Aan zijn rentree in de Nederlandse selectie, november 2006, waren ruim twee interlandloze jaren vooraf gegaan. Sinds de aanstelling van Van Marwijk vernam Seedorf niets meer vanuit Zeist. De huidige keuzeheer vindt de Rossonero een té grote voetballer om hem voor de bank te selecteren.
Eerder dit kalenderjaar liet Seedorf weten zich gefrustreerd te voelen over zijn moeizame relatie met Oranje. "Ik heb in mijn clubcarrière en in het verleden bij Oranje altijd geknokt voor een basisplaats, ik weet niet beter. Bondscoaches zeggen vaak dat je een uitnodiging bij je club moet afdwingen. Wat kan ik méér doen dan jarenlang achtereen bij een club als Milan in de basis spelen? Het is frustrerend."
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!