07-01-2010, 12:02 AM
Sinds enkele weken werk ik bij een landelijk dagblad. Daar heb ik toegang tot de algemene redactie-inbox; even een greep van wat er zoal binnenkomt aan verzoekjes/opmerkingen
.

Quote:Geachte redactie,
ik heb een column geschreven en deze op internet geplaatst, aangezien ik hier veel leuke reacties op krijg dacht ik, ik ga de sprong wagen en kijk of jullie het ook wat vinden. het lijkt mij leuk om deze collumn tegen te komen in de krant en zie dus uit naar uw reactie
met vriendelijke groeten
lennart visser
Lekkage betekent al gauw verbouwen.
Dus eerst alles slopen: plafon eruit vloer eruit behang eraf enz.
Dat eerste gaat wel dat tweede is een makkie maar dat behang is echt een hels karwei.
Daarna moet er een lijstje gemaakt worden wat er allemaal gehaald moet worden bij de plaatselijke bouwmarkt. Op zich is dat lijstje al een verhaal apart maar dan die plaatselijke bouwmarkt.
Dat is echt een ramp.
Allereerst werken daar mensen, nauw ja mensen, oke een soort dingen die zijn opgedokken uit een of ander rottend dood aquarium, en dan ook nog doorrotten in die plaatselijke bouwmarkt. Afijn de sfeer is er goed zoals u hoort en ook de lucht is zuiver
Eenmaal binnen op zoek naar dat gene wat je hebben moet. Terwijl je struikeld over het snoepgoed bij de kassa lijkt de verf wel uitverkocht. Nergens geen verf te vinden, dus dan ben je verplicht om aan zo'n rotte vissekop te gaan vragen waar het ligt.
Dus ik op zoek naar zo'n figuur, die zijn al net zo makkelijk te vinden als de verf en na drie kwartier zoeken eindelijk dat figuur gevonden. Je vraagt netjes en beleefd waar kan ik de verf vinden?
Kijkt die rotte zeester je aan alsof je zegt dat je de zee gaat leegdrinken en dat dat zijn dood betekend. Na mij een kwartier dom aan zitten gapen zegt die rotte vissekop dat weet ik niet ik zal het even aan mijn collega moeten vragen. Hij opweg naar zijn collega, ik dacht dat is waarschijnlijk de hoofd vissenkop. Hij wist mij te vertellen waar de verf stond. Ik moest structuur verf hebben grijze om precies te zijn. Dat moest gemixt worden dat deed hij ook al netjes en ik wilde haast mijn worden terug nemen toen ik aan hem vroeg of de verf in een keer dekte. Hoofdvissenkop stond me aan te kijken alsof ik HET ter plekke wilde doen. ne enige tijd(lees 20 min) pakte hij het blik verf en begon te lezen(best knap voor een dode vissenkop dacht ik nog) toen hij klaar was met lezen vertelde hij hier staat "hij dekt in een keer". ik was verheugd omdat bij de meeste dingen je eerst een half jaar energie in moet steken voordat ze eens willen dekken en nam dus zeer verheugd de pot verf mee naar de kassa.
Bij de kassa aangekomen, struikelde ik eerst weer over al dat snoepgoed wat in de aanbieding was, eenmaal afgerekend naar huis om te beginnen met het aanbregen van de structuur verf. Toen ik daarmee klaar was bekeek ik vol trots het resultaat, en wat bleek hij dekte niet in een keer. Er zijn genoeg dingen(lees mensen) die in een keer dekken waar het niet op staat. Op de verf staat specifiek dekt in een keer en doet dat niet, mijn ilusie was meteen verdwenen en ik wist wat ik altijd al wist er zijn er maar weinig die in een keer dekken.
Quote:Geachte meneer, mevrouw.
Graag de onderstaande tekst op nemen in uw editie.
Bingo middag in De Rozenobel.
Op vrijdag 15 organiseert Stichting Arkelstad in samenwerking met vrijwilligers weer een gezellige bingomiddag voor 50 plussers in De Rozenobel aan het Dukatenplein 2 te Gorinchem. De bingo begint om 14.00 uur.
Gezamenlijke maaltijd in De Rozenobel
Op vrijdag 22 januari wordt door Stichting Arkelstad een gezamenlijke maaltijd voor 50 plussers georganiseerd. Zij kunnen smullen van een kopje soep, nasi of bami met saté een heerlijk toetje en kopje koffie toe.
Aanvang; 12.30 uur. Kaartjes àâ⬠8.00 zijn tot 15 januari te koop op het kantoor van De Rozenobel.
Voor info of aanmelding tel: 628535 en vragen naar Janie Klop.
Bij voorbaat dank voor uw medewerking.
Met vriendelijke groet,
Namens Stichting Arkelstad.
Janie Klop, Ouderenwerker De Rozenobel.
Quote:Hallo,
Mijn naam is Hans Bunnig woon in Leeuwarden aan de Curacaostraat 123-b.Nu heb ik gisteren de krant niet ontvangen en vandaag ook niet.Ook eind vorig jaar ging het steeds mis. Uw stemcomputer noemt mij al bij mijn voornaam als ik bel en er zit misschien een relatie aan te komen maar ik heb liever de krant in de bus.
Kan u hier iets aan doen , graag op kort termijn een berichtje.
Verder nog een fijne dag.
Hans E. Bunnig
Quote:Geachte Mevrouw/Heer
Vanmorgen ben ik naar Free Record Shop in Zwijndrecht geglibberd, (omdat ik daar woon) om de fantastische prijs van nummer 2 en 3 van uw actie op te halen.
Maar helaas was er alleen een puzzelboekje van nummer 3 aanwezig. Nummer 2 was er niet meer en komt ook niet meer.
Op het afhaalbonnetje staat, dat de prijzen tot 9 januari 2010 kunnen worden afgehaald.
Ik ben dus gedeeltelijk voor niets geweest.
Ik heb dus voor niets het bonnetje uit de krant geknipt.
Ik heb dus voor niets het formulier ingevuld.
Ik heb voor niets het bonnetje opgeplakt.
Ik vind dit een grote antireclame van Uw krant.
Hoogachtend,
J. den Hoed