28-01-2010, 03:00 PM
Lamme Lennie Wrote:Deze situatie is niet te vergelijken met die van Babo en Suarez, aangezien deze goal een rechtstreeks gevolg is van de vrije trap. DIe vrije trap was er sowieso, of Sarpong nou wel of geen rood zou hebben gekregen. Wanneer Sarpong geen rood zou hebben gehad zou hij misschien De Jong belet hebben te scoren, maar die kans is natuurlijk wel klein.
waf Wrote:Lamme Lennie Wrote:Aan de andere kant moesten Babos en Davids gewoon rood hebben, geen discussie mogelijk lijkt me.
het is wel te vergelijken, want je weet niet wat er gebeurt als hij er niet uitgestuurd wordt. ten eerste is het een mentale klap (jeetje, nu zijn we nog met z'n 9-en) en ten tweede is de organisatie bij zo'n vrije schop met 9 nog lastiger. aan de andere kant krijgt ajakkes een boost, zo, het zijn er nog maar negen, nu maar ff afmaken voor de pingels. ik vind dit soort beslissingen gewoon essentieel, en dat was in het geval van de baab ook.
Quote:Als je puur de regels hanteert was Heubach terecht (maar wel zuur). Sarpong maakte 2 overtredingen die beide geel konden verdienen. Samen vond ik ze echter geen rood. Babos maakte een natrappende beweging, duidelijk rood.
ik vind dat geel geel is, ongeacht of het wel of niet rood oplevert. dat mag het criterium niet zijn. maar die eerste van serpent vond ik dubieus, die tweede vond ik gewoon een ongelukkige overtreding. vrije trap en doorvoetballen.