09-02-2010, 09:48 AM
Peter Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Peter Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Peter Wrote:Als Zlatan niet terugkeert bij Zweden zijn we nu alweer gekwalificeerd.
Dat België in de zwaarste poule zou komen wist je op voorhand al omdat zij veruit het sterkste land uit pot 4 waren.
Dat België een zware poule zou krijgen was bekend, maar als ze in groep B, F of G terecht waren gekomen had ik ze iets meer kans gegeven. Dat ze het sterkste land uit een bepaalde pot waren bepaalt niet automatisch dat je dan ook in de sterkste poule komt.
Niet automatisch, maar het vergroot de kansen sterk. Zeker als je zo veruit de sterkste bent in je pot, in die pot 4 zaten verder alleen baggerlanden.
Plaats België in een willekeurige andere pot op plaats 4 en dat is dan opeens de zwaarste poule.
Poule F kan trouwens zomaar gewonnen gaan worden door Israel, das helemaal geen gekke ploeg.
Wat een onzin! Die Belgen zitten niet voor niks in pot 4. Dat Dickie daar nu de baas is en dat ze een aardige selectie hebben betekent niet dat ze dan meteen de sterkte van hun poule bepalen. Anders zaten ze wel in pot 1, 2 of 3. :roll: De laatste keer dat ze op het WK waren, was in 2002, waar ze als 2e in de poule achter Japan er in de 2e ronde uitvlogen. De laatste keer op een EK was in 2000, maar dat was alleen maar omdat ze het toernooi organiseerden. De laatste keer dat ze zich voor een EK gekwalificeerd hebben was in 1984!!! #-o
O ja dus omdat de vorige generatie(s) van België bagger waren is de huidige dat automatisch ook? :roll:
Die Belgen zitten in pot 4 omdat hun vorige generatie(s) bagger waren. De huidige selectie van België doet echter niks onder voor die van Turkije of Oostenrijk (en een hele reeks andere landen uit de potten 2 en 3) en ik geef ze dan ook prima kansen om de play-offs te halen.
De Belgen hebben gezien de alternatieven nog zeer gunstig geloot, maar zitten toch in een loodzware poule. Omdat ze er zelf uit pot 4 bijzitten, maar dat wisten ze op voorhand. De Turken en Oostenrijkers wisten dat op voorhand niet en die hebben dus zwaar geloot, de Belgen niet.
Wie zegt dat de huidige generatie bagger is? Ze hebben alleen nog he-le-maal niks gepresteerd, dus om dan maar te concluderen dat ze, ondanks dat ze slechts in pot 4 zitten, de sterkte van de groep bepalen waar ze in geloot worden, lijkt me behoorlijk voorbarig. Dat deze groep, ondanks dat de meeste spelers al een aantal jaren bij het nationale team zitten en dus ook al veel verloren hebben, potentie heeft en dat het met Dicky, op termijn, best wel eens goed zou kunnen komen zou best wel kunnen, maar om ze gelijkwaardig te maken aan Turkije en Oostenrijk lijkt me raar. Ben jij toevallig (half-)Belg?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!