10-02-2010, 01:08 PM
Peter Wrote:Andersom weet ik wel genoeg spelers van AZ die bij Feyenoord in de basis zouden staan, dat geeft voor mij aan dat AZ door veel pech veel te laag staat op de ranglijst en zeker geen middenmoter is.
als je nou gewoon eens leest. het IS op dit moment een middenmoter. omdat ik ze kwalitatief niet echt minder vind dan feyenoord vind ik ook dat ze te laag staan. het vele puntverlies kun je pech noemen, je kan ook zeggen dat al die tegendoelpunten in de laaste minuut een gebrek aan kwaliteit is. dat klemt des te meer nu het in 3 seizoen wel afwisselend is: hoge pieken, lage dalen. het is een mentaal kwetsbaar elftal. en dat moet je vind ik bij je beoordeling betrekken.
Quote:Op dit moment mss gelijk, maar Romero zit (of liever zat, vind hem alweer heel behoorlijk) in een dipje, terwijl Van Dijk juist duidelijk in vorm is. Normaliter is Romero duidelijk beter.
zo kun je alle redeneringen kloppend maken. ik heb ooit een super romero gezien, maar het is maar de vraag of dat nog terugkomt. ik wilde maar aangegeven dat jouw formule niets zegt; als je niemand zou vervangen wil dat nog niet zeggen dat het kwalitatief beter of minder is.
Quote:AZ heeft door pech en onrust wel meer dan 10 punten verspeelt. Van Feyenoord kun je niet zeggen dat alles daar tegenzit of dat het onrustig is. Ook had AZ wat meer blessures en (al dan niet terechte) schorsingen.
aan het eind sta je waar je hoort te staan.
Quote:Als je Jaliens niet liever ziet dan zo'n De Vrij begin in te begrijpen dat je AZ niet beter vind.
als je nou gewoon eens leest dan zie je dat ik jaliens niet wil omdat het een godsdienstwaanzinnige is. ik denk dat het elftal met hem ipv de vrij iets versterkt, maar veel verschilt het niet.
Quote:Ik stel echter toch echt 10x liever Jaliens op als ik mocht kiezen. Zonder Vlaar blijft er erg weinig over achterin. Zoals PSV jaren op Alex kon teren die alles tegenhield.
bahia was de tweede helft uitmuntend tegen az. gio is prima op links, zelfs de cler zou ik eerder opstellen dat die poulsen. ook dan salcido en pieters overigens.
Quote:Ik vind Schaars dit jaar erg matig, oogt vaak alsof hij toch niet 100% fit is. Fer vind ik echter ook niet echt doorgroeien de laatste tijd, had ik meer van verwacht. Kan in potentie wel beter worden dan Schaars, maar moet er dan eens uitkomen.
fer heeft een dipje, schaars heeft niet zo zeer een dip denk ik. ik denk dat schaars een betere voetballer naast zich nodig heeft. een de zeeuw, een appelvlaai. maar wernbloom of elm zouden er bij ons niet instaan hoor.
Quote:Ik denk dat El Hamdaoui juist de broodnodige doelpunten zou maken voor Feyenoord, zeker met Tomasson in zijn rug.
dan moet je met de punt naar voren spelen. tomasson is geen echte tien. ik denk dat de kans groot is dat el ham verzuipt, bovendien is het mentaal een ongeleid projectiel. dat hij kan voetballen weet iedereen, dat weten ze ook bij feyenoord.
Quote:Over een keuze tussen Dembele of Cissé/Wijnaldum/Biseswar zou ik ook niet lang hoeven nadenken.
aardige speler, elk jaar weer weinig rendement. geldt voor die andere drie ook.
Quote:AZ heeft gewoon een prima ploeg, zou me niks verbazen als ze jullie nog achterhalen.
aardige spelers, wel mentaal zwak. het zou best kunnen dat ze ons achterhalen, maar ik had geloof ik ook gezegd dat het kwalitatief nauwelijks voor elkaar onder doet.
maar dan zal jij je redenering wel weer kloppend maken met: ze hebben hetzelfde aantal punten maar az heeft meer pech gehad. 8-[