15-02-2010, 10:15 AM
Peter Wrote:waf Wrote:ja, de voornaamste reden. ik weet niet of het voor ajakkes en feyenoord makkelijk is sponsors binnen te halen. dat stel je nu wel, maar dat is werkelijk nergen op gebaseerd. het enige dat ik weet is dat psvee het al jaren heel makkelijk heeft omdat philips er bilindelings geld in pompt en dat ajakkes en feyenoord het zelf moeten regelen.Moest hier weer ff aan denken toen ik dit in de Telegraaf las:
Ajax in trek bij sponsors
NIJMEGEN - Ajax is in de eredivisie bij sponsors het meest in trek. De Amsterdamse club ontving in het vorige seizoen ruim 35 miljoen van externe geldschieters. PSV (23,8 miljoen), Feyenoord (19,4), sc Heerenveen (16,6), FC Twente (15,8) en AZ (14,3) moesten met minder genoegen nemen. Degradant FC Volendam haalde slechts 2,4 miljoen euro uit de sponsormarkt.
Ajax verkocht ook de meeste seizoenkaarten (40.100), gevolgd door Feyenoord (31.608) en PSV (29.160). De Amsterdamse club kreeg aan recettes ruim 14 miljoen binnen. De opbrengst van de kaartverkoop was bij PSV (ruim 8 miljoen) en Feyenoord (bijna 8 miljoen) aanzienlijk lager.
--
Ajax haalt uit sponsorgeld en recetten in 1 jaar 16,2 miljoen meer binnen dan PSV omdat ze groter zijn. Daar koop je 3 De Zeeuws of 4 Engelaars voor.. daar weegt dat beetje extra druk van jou echt niet tegenop.
dat kon psvee compenseren met cl geld he. blijft heel erg moeilijk voor je om te lezen wat ik schrijf. die selectieve reacties van je leiden nergens toe. psvee heeft jarenlang alleen bakken met cl geld opgehaald. dat is de reden dat ze aan de top konden blijven. ze hebben in het beging de slag gewonnen. er was eigenlijk maar plek voor 1. feyenoord was altijd al de financieel zwakste, maar gek genoeg heeft het winnen van de uefa cup de deur dicht gegooid. daarna moesten er gekke cpariolen uitgehaald worden om alsnog aan te haken, helaas mislukt.
als psvee geen of minder cl geld ophaalt, zullen de prestaties vanzelf minder worden. mits ajakkes de inkomsten ook niet ziet zakken uiteraard.