26-02-2010, 12:11 PM
Peter Wrote:Voyou Wrote:Ekslem Wrote:Ik zag gister met mijn PSV bril op 3 pingels voor PSV die niet gegeven worden. Daarbij ga ik er nog vanuit dat die overtreding op Toivonen erbuiten was. Was dat geen rood of leip er nog iemand achter??
Klopt, ik had ook het gevoel dat PSV minimaal 2 penalties had kunnen (moeten?) krijgen; jammer dat je in het stadion geen herhaling ziet. Iemand die de wedstrijd op tv heeft gezien, maakte Aogo echt hands? En wat gebeurde er in godsnaam bij die overtreding op Toivonen? Eerst lijkt de scheidsrechter het weg te wuiven, vervolgens wijst hij opeens naar de stip en krijgt Demel geel, daarna verontschuldigt hij zich, lijkt de penalty en gele kaart beide in te trekken terwijl hij het gebaar maakt van een schwalbe en uiteindelijk krijgt PSV opeens een vrije trap.. ](*,) Echt heel bizar...
Edit: ik had ook eerder Amrabat ofzo verwacht ipv Labyad..
Welke 3 pingel-momenten denken jullie aan?
Aogo wilde de bal met de borst aannemen, maar deed dat zo ongelukkig dat de bal via zn borst over zn hand rolde. Was zeker per ongeluk, maar ook zeker hands. Pingel is in zo'n geval wel zwaar gestraft, maar als je gaat muggenziften als bij die rode kaart (geel en direct rood in 10 seconden) dan moet je ook een pingel geven.
Overtreding op Toivonen was er duidelijk buiten.
De gele kaart van Mathijsen was overigens wel rood. Gestrekt been, bal weg en dan nog ff dat been optillen richting knie. Maar Engelaar kwam ook heel goed weg met geel en Toivonen kreeg geel voor een elleboog. Ook vreemd.
Bizarre pot en de scheids maakte beide kanten op fouten.
Ik dacht aan hands van Aogo, overtreding op Toivonen en die zogenaamde kopbal van Ze Roberto waar Ekslem het ook over heeft. In het stadion geen herhalingen en ik heb ook geen beelden teruggezien dus vandaar mijn vraag. Aogo zou dus zwaar bestraft zijn zoals je aangeeft en die op Toivonen was erbuiten dus, op tv iets meegekregen van die weer ingetrokken penalty hierbij?
Toivonen solliciteerde ook wel een aantal keer naar een tweede gele/direct rode kaart, meer PSV'ers trouwens.. Je verliest uiteraard niet door de scheidsrechter maar hij heeft zeker wel een stempel op de wedstrijd gedrukt. Die assistenten op de achterlijn zijn echt een lachertje idd.
Hattrick: De Droeftoeters (209859)