03-03-2010, 04:55 PM
Ad Wim Wrote:Dat kun je vinden, maar alleen als reden geven dat het PvdA uit het kabinet is gestapt lijkt me wel heel kort door de bocht. De redenen voor die termen gaan ook veel verder en dieper dan alleen de afgelopen weken.
ik vind ook dat de landelijke politiek bepalend is voor je stem. ik heb hier de partijprogrammas naast elkaar gelegd en er is gewoon nauwelijks onderscheid te maken. iedereen wil meer veiligheid, goeie voorzieningen voor kinderen en andersoortig blij gereutel dat iedereen wil horen.
maar als je het cda wil zien bloeden hoef je natuurlijk nog niet op de pvda te stemmen. ik weet niet of je het weet, maar er zijn nog meer partijen.
pvda heeft alle recht om uit het kabinet te stappen. dat er sociaal minder begaafden zijn die elk kabinet graag zien vallen en die niet inzien dat de pvda (en wss ook het cda) achterbaks heeft gehandeld en dus pvda stemmen kan ik nog wel begrijpen. ik ben onthutst dat er ook academici blijken te zijn die daar overheen stappen en dat niet afstraffen. het verbaast me minder dat jij dan net een van die academici blijkt te zijn.