09-03-2010, 12:05 PM
Mwah, hebben een C-systeem wat rekening houdt met natuurlijke toevoer, mechanische afvoer. Geen gesloten systeem zoals een D-systeem gelukkig. Alleen is de luchtvochtigheid dus te laag voor een normaal huishouden, althans in de belangrijkste periode waarin je binnen bivakkeert: de winter... Je zag een paar weken teurg met die regen ineens de boel oplopen.
Met de huidige kennis rondom EPC, ventilatie, WTW etc had ik de bouw van mijn huis volledig anders laten doen. Althans, als dat had gekund... In Nederland wordt afwijkend bouwen immers als een gek tegengewerkt en energiebesparing met een juiste balans afgeraden. Warmtepomp? :nono: WTW-unit? :nono: Zonnepanelen? Ja, subsidie op aankoop in plaats van verbruik #-o
Maar goed, dat is off-topic!
Met de huidige kennis rondom EPC, ventilatie, WTW etc had ik de bouw van mijn huis volledig anders laten doen. Althans, als dat had gekund... In Nederland wordt afwijkend bouwen immers als een gek tegengewerkt en energiebesparing met een juiste balans afgeraden. Warmtepomp? :nono: WTW-unit? :nono: Zonnepanelen? Ja, subsidie op aankoop in plaats van verbruik #-o
Maar goed, dat is off-topic!
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)