21-03-2010, 11:52 AM
Ronnie D. Wrote:Je zal mij niks goed horen praten hoor. In het stadion leek het (behalve een onbehouwen actie van Luis) destijds niets, en na het zien van de beelden had ik twijfel. Was ook niet verbaast geweest als Luis toen wel een schorsing had gekregen.
Ik denk dat het verschil bij die twee situaties vooral is dat in het ene geval er een duel om de bal gaande is, en er in het tweede geval niet eens een bal in de buurt is.
En als je als speler je tegenstander eerst een tikkie op het achterhoofd geeft, en bijna meteen daarop het nog eens dunnetjes overdoet aan de voorzijde, er weinig fantasie voor nodig is om te bepalen of het bewust was.
ik weet niet of we het over dezelfde situatie hebben van sneuarez, maar het gaat mij er alleen om dat daar weer eens beslist is dat het niet bewust was. en ik zeg altijd al, dat is hartstikke lastig te beoordelen en ik stel vast dat daar in zeist een of andere krotenkoker zit die dat in zijn eentje mag beslissen. maar ik heb toch echt spelers voor elleboogstoten geschorst gezien naar aanleiding van beelden, en ik heb heel vaak elleboogstoten van ibrabroimfiets en huntelaars gezien waar gewoon niks mee werd gedaan. gewoon doodgezwegen. niemand in de media die er over viel, of die het uberhaupt opviel.
ik vind zeker dat appelvlaai geschort moet worden. ik vind het ook overduidelijk bewust. maar toch kun je niet geschorst worden alleen op beelden. ondersteund bewijs (verklaringen van spelers) is nodig. dat zegt kesler nog maar eens in het nrc.
in dezelfde nrc zegt (ajakkesied) spaan dat hij het wel grappig vindt dat eenoog niet geschorst wordt (en appelvlaai wel) omdat hetgeen eenoog gedaan zou hebben niet in beeld was.
dat is natuurlijk ontzettend gelul, het was overduidelijk in beeld dat hij op de tenen van appelvlaai ging staan. en als dat bewust was is het ook gewoon een schorsing. maar kennelijk vind jij dat ik voor dat oordeel heel veel fantasie nodig heb. :|