13-04-2010, 03:59 PM
Dugarry Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Quote:Ajax overwoog bekerfinale te boycotten
Uitgegeven: 12 april 2010 22:16
Laatst gewijzigd: 12 april 2010 22:29
AMSTERDAM - Ajax heeft overwogen om de bekerfinale tegen Feyenoord niet te spelen. Dat vertelt algemeen directeur Rik van den Boog maandag op de website van de Amsterdamse club. ''We hebben op het punt gestaan tegen de KNVB te zeggen dat het ons niet lukt om binnen bepaalde kosten en risico's onze fans te vervoeren, en met name zolang in Rotterdam te laten verblijven." "Dus dat we dan helemaal niet zouden komen; de supporters niet en dan de spelers uit solidariteit ook niet'', zegt hij. Ajax had de finale liever over twee duels verspreid. ''Een uitwedstrijd en een thuiswedstrijd zonder bezoekende supporters'', stelt Van den Boog. Ajax besloot uiteindelijk niet met 10.000 maar met 7700 fans naar Rotterdam te reizen.
Tijdspad
''Het totale tijdspad voor supporters die met de eerste trein vanuit Amsterdam vertrekken tot en met de supporters die met de laatste trein na de wedstrijd weer in Amsterdam terugkeren wordt hierdoor met ongeveer drie uur ingekort'', aldus Van den Boog. ''Het totale risicopakket wordt aanzienlijk verkleind. Ik kan geen garanties geven, maar met de inzet van stewards en politie is de veiligheid voor de supporters met zeven treinen beter geregeld.''
Ontevreden
Van den Boog beseft dat veel leden van de harde supporterskern van Ajax ontvreden zijn over het besluit om 2300 kaarten terug te geven. De fans kondigen op internet aan om in de zogeheten neutrale vakken te gaan zitten. De KNVB wil dat onmogelijk maken. De bond benadrukte maandag dat voor de kaarten in neutrale vakken geen vrije verkoop plaatsheeft. Deze tickets worden door middel van gerichte acties verspreid. Alleen personen die een schrijven van de KNVB ontvangen, komen in aanmerking voor een ticket in een van de 'neutrale' vakken voor de KNVB-bekerfinale.
Ik ga geen onsmakelijke grappen maken over het efficient vervoeren van joden in treinen, maar wat een gezeik van die Van den Boog. Als je zo'n grote bek hebt en de beker geen echte prijs vindt, blijf dan gewoon thuis en gebruik niet de logistieke uitdaging als kulargument om te dreigen met een boycot. :puh:
Beaam. Gewoon de beker aan Feyenoord geven, die hebben al zo lang geen prijs meer gepakt en dit is ze best gegund. Lekker de prijsuitreiking in de kuip 25 april, vol met Feyenoord toeschouwers en eventueel een oefenpotje vooraf tegen zusterclubje Excelsior, en klaar zijn we.
Laat ze die 2300 overige kaarten dan maar gewoon aan "neutrale" mensen geven dan komt het vast wel goed, zal echt een hele hoop schelen #-o
Volgens mij heeft Feyenoord in 2008 de beker gewonnen!! Laatste prijs die Ajax heeft gewonnen is de beker in 2007 :wink:
Vuistdikke stralen diarree vochten zich met spetterend geweld een uitweg uit mijn darmen. Een misselijkmakende stank drong mijn neusgaten binnen en veroorzaakte een nieuwe eruptie. Dit keer vond de juichende salmonellakolonie zich een weg naar boven. Met tranende ogen zag ik mijn kots langzaam van de wc-deur naar beneden druipen