17-04-2010, 03:37 PM
Gerben Zonderland Wrote:Mukkus Wrote:Maar on-topic maar weer:
Dit is de enige veilige oplossing die de KNVB kan doen, om beide supportersgroepen enigszins tevreden te stellen. Op deze manier kunnen alle supporters op een veilige manier de bekerfinale waaraan hun club deelneemt aanschouwen. De Feyenoorders in de Kuip, de ajax-supporters in de Arena. Omgekeerd een groot scherm in het eigen stadion.
Regels zijn er om gebroken te worden en in dit geval is de kans op rellen (doden?) zeer aannemelijk, de polite-inzet is uitermate hoog en de kosten voor de maatschappij zijn niet te verklaren in tijd van crisis. Feyenoordsupporters en Ajaxsupporters zijn maar op 1 ding uit: een confrontatie. Met wie dan ook. 7.700 man, 10.000 man, 15.000 man vanuit de Arena vervoeren naar de Kuip is simpelweg onmogelijk zonder garantie van veiligheid. Dan moet je ingrijpen. Dan moet je boven de regels gaan staan.
Het is de goedkoopste oplossing en alleen de club Ajax en de KNVB zijn er blij mee. Ik kan me niet voorstellen dat beide supportersgroepen er blij mee zijn. Ze kunnen alleen niet anders dan accepteren dat de KNVB, onder druk van Ajax, deze beslissing heeft genomen, hoe scheef en oneerlijk het ook is. Als fanatieke supporter wil je bij alle wedstrijden van je club zijn, uit en thuis en dat wordt ze nu ontnomen, nota bene in de bekerfinale, doordat zowel Ajax als de KNVB niet willen opdraaien voor de veiligheidsmaatregelen die nodig zijn om een handjevol mongolen in bedwang te houden. Regels zijn er niet om gebroken te worden, maar om geevalueerd en daarna aangepast te worden. Anders kan je net zo goed geen regels opstellen en per wedstrijd maar een beetje gaan kijken wat je doet. En de hoge kosten voor de maatregelen zijn allemaal relatief.
Deze constructie zorgt ervoor dast juist meer Feyenoorders de wedstrijd Feyenoord-Ajax kan volgen, nl. dik 50.000. Tegenover 1 duel konden dat er maar 15.000 zijn.
En het is toch juist logisch dat een verbod op uitsupporters bij de competitiewedstrijden, wordt meegenomen in de beslissing om de bekerfinale te organiseren.
En Bredanaar.....je noemt dat van mij gelul. Waar kom jij mee aanzetten: Het zijn er maar een paar honderd, de rest is wel supporter.......Gewoon doorgaan, laat ze maar vechten, gericht schieten, keihard straffen. Volgens mij praten we daar in Nederland al 12 jaar over. En dat zal nog wel 12 jaar duren voordat er zoiets komt.
De situatie die ontstaan is, komt natuurlijk niet doordat Ajax- en Feyenoordsupporters gezellig madeliefjes gaan lopen plukken. Bij beide partijen is een bepaalde blinde haat richting de tegenpartij (zelfs bij een relatief normale supporter als waf, er lopen grotere gekken rond....). Deze 2 groepen moet je ver uit elkaar houden. Dat ze elkaar de hersenpan intimmeren, boeit mij ook niet. Maar daar hoeven andere groepen niet de dupe van te worden: de 'normale' supporters, de ME'ers, de politieagenten, de stewards, de verkeerregelaar, etc.etc. Het klinkt erg soft, maar beide supportersgroepen hebben het er zelf naar gemaakt, dat deze beslissingen gemaakt moeten worden. Dan moet je nu niet piepen.
Oh, my god, we bought Kenny!