18-04-2010, 08:50 PM
Kennemerland Wrote:Waf,
Ik heb geprobeerd met mijn beperkte verstand me een mening te vormen rond dit gedoe.
Het lukt me niet een oplossing te bedenken die iedereen tevreden zou stellen.
ook ik heb al 100 x uitgelegd dat ik van mening ben dat je niet iedereen tevreden kan stellen. de reglementen aanpassen waardoor de wens van ajakkes ingewilligd wordt, daar heb ik wel problemen mee. daar komt bij dat ik van mening ben dat meestentijds beslissingen in het voordeel van ajakkes genomen worden, maar dat is slechts geloof. ik kan natuurlijk nooit aantonen dat dat waar is, of dat dat bewust gebeurt, maar dat is wat anders. het enige dat ik hier telkens opschrijf zijn telkens weer voorbeelden. en altijd maar weer wordt dat gebagatelliseerd of wordt er lacherig over gedaan, of nog leuker je bent een calimero, onder het mom, doe niet zo raar joh, dat gebeurt niet in nederland. als je ajakkesaanhanger bent, dan stoor je je daar niet aan, en dan valt het kennelijk niet op. maar als je niet in wilt zien dat die woede onder een groot deel van andere clubs leeft, dan ben je wat mij betreft blind.
het is gewoon een feit dat ajakkes de meeste aanhangers (vnl meelopers, maar dat terzijde) heeft. in alle geledingen. en als je dan al niet kan spreken van een doelbewust pro-ajakkes complot, dan is het wel een onbewust pro-ajakkescomplot.
Quote:De Kuip is het mooiste stadion van Nederland. Daarom worden de meeste wedstrijden van het Nederlands elftal ook in de Kuip gespeeld.
volgens mij is het anders. de kuip is het mooiste stadion van het land, heeft de beste grasmat van het land, maar e meeste wedstrijden van oranje worden in die betonbak gespeeld.
Quote:Op een gegeven moment leed de Kuip verlies, en werd de Arena ook nog eens concurrerend. In dat kader heeft de gemeente Rotterdam de Kuip beschikbaar gesteld als 'het stadion' voor de bekerfinale. Later heeft de Arena de wedstrijd voor de JC-schaal als goedmakertje gekregen.
ik weet niet of dit waar is, jij denk ik ook niet. volgens mij is de kuip al voor de aarsrena er was aangewezen en is de kuip gewoon aangewezen omdat het het mooiste stadion is waar je het best een traditie kan opbouwen. en dat was de wens van de knjb en daarom is dat in de reglementen verankerd.
Quote:Het blijkt organisatorisch niet mogelijk dat de wedstrijden tussen Feyenoord en Ajax kunnen worden bezocht door de supporters van beide teams.
Dat is het probleem.
dit kon je van te voren bedenken en dit had je van te voren moeten bedenken. zodat daar in de reglementen in had voorzien. had makkelijk gekund, en het voorbeeld was gegeven bij de johan c schaal wedstrijd ajakkes psvee. ook daar was het organisatorisch niet mogelijk om evenveel supporters van beide clubs te herbergen. en is die wedstrijd over twee wedstrijden gespeeld of is er voor een andere oplossing gekozen?
Quote:Wat is volgens jou de oplossing ?
of voetballen met 50k feyenoorders, of met 50k ajakkessieden of met helemaal niemand.
en dan de reglementen veranderen.
zo, 3 mogelijkheden.
Quote:Nou niet zeuren over 'bommen gooien op Rotterdam', dat zijn rand-hypes.
Vanuit Rotterdam zou een verwijzing naar 'jodenvervolging' ook denkbaar zijn geweest.
dat is natuurlijk verwerpelijk en als je mij kent weet je dat ik daar ook tegen ben. hoewel ik ook tegen de geuzennaam joden ben, maar dat is voor niemand een groot probleem, gek genoeg. het is maar waar je de aandacht op richt he, en de pro ajakkes stemming richt zich uiteraard niet op het eigen falen.
bommen gooien op rotterdam zingen is treurig, hoewel ik daar nog nooit iemand zo fel op heb zien reageren als op 'kutjoden', maar feit is dat doordat ajakkessieden dit hebben geroepen men bang is geworden en dat daarna de reglementen zijn gewijzigd. dus nog door de raddraaiers van ajakkes ook. nou, en nu zijn de raddraaiers van feyenoord laaiend en azen zij weer op revanche. zo, nou, hier zijn we echt mee opgeschoten. 8-[