19-04-2010, 04:32 PM
Mac Wrote:Bredanaar Wrote:Omdat Nederland het land is waar ik geboren ben en waar ik van hou. Een vergelijking met de VS vind ik onwerkelijk en eigenlijk ridicuul. Maar vergelijk het eens met Engeland of andere Europese landen. Daar kunnen supporters van concurrerende clubs wel gewoon bij elkaar in een stadion. En kijk eens naar de gevangenissen en jeugdinrichtingen in Nederland; De strafrechtelijke jeugdinrichtingen zijn maar voor de helft gevuld. Hoe komt dat? Volgens de politiek is de zware criminaliteit onder de jeugd de laatste jaren afgenomen :roll: . Nou de meesten weten wel beter; er wordt gewoon veel minder aan(op-)gepakt. Integendeel, b.v. om oudejaarsrellen te voorkomen worden duizenden euro's uitgetrokken om feesten voor de raddraaiers te organiseren. ](*,)
je haalt nu weer zoveel dingen door elkaar dat het eigenlijk bijna geen zin heeft om het uit te leggen. Jij blijft blaten over zwaardere straffen geven. Zwaardere straffen zijn tot nu toe nog bijna nooit een oplossing gebleken. Daarom maak ik de vergelijking met de VS, denk niet dat er veel westerse landen zijn waar zwaarder gestraft wordt en toch is de criminaliteit daar hoger dan anywhere else.
Waar jij het nu over hebt is het verschil tussen nauwelijks de mogelijkheid hebben om te straffen, zoals dat in Nederland het geval is, en de mogelijkheid om raddraaiers gewoon aan te pakken (engeland). Het verschil ligt er echt niet in dat de ME daar die gasten helemaal verrot slaat want daar laten zulke gasten zich nauwelijks door afschrikken. Sterker nog dat wakkert de agressie meestelijk gewoon aan.
Ik ben het echt niet altijd eens met de manier hoe dingen aangepakt worden in Nederland en het is hoog tijd dat die voetbalwet eens wordt aangenomen maar ik weet wel dat hele lange gevangenisstraffen en hard inslaan op relschoppers de oplossing niet gaat zijn.
Ik geloof dat jij mijn woorden uit het verband trekt. Ik schrijf bijvoorbeeld nergens dat de ME raddraaiers helemaal verrot moet slaan. Wat ik WEL vind, is dat onze politie en ME zich te makkelijk laten beledigen, bespugen, bekogelen en op allerlei andere manieren laten vernederen. Dat vinden raddraaiers juist geweldig leuk en wakkert hun agressie juist aan. Politie en ME moeten op zulke momenten de confrontatie niet ontwijken maar de boel aanpakken. Net zoals in Engeland ja, niet zoals in de VS. Daders worden hier vaak niet eens opgepakt en vervolgd.
Vooruit nu Roodwitten !!!!
Vooruit PSV !!!!
Vooruit PSV !!!!