22-04-2010, 11:10 AM
Quote:020 en Feyenoord worden als twee grootste clubs van Nederland vaak met elkaar vergeleken. In de aanloop naar de eerste bekerfinale van komende zondag, zegt 020-verdediger Alderweireld niet te snappen waarom. ,,020 is een veel grotere en mooiere club."
Zondag speelt 020 in eigen huis tegen Feyenoord, een eerste van twee confrontaties die moet gaan bepalen wie de KNVB-beker op zijn naam mag schrijven: 020 zijn achttiende of Feyenoord zijn twaalfde.
Alderweireld vindt het jammer dat de strijd over twee wedstrijden moet worden uitgevochten. ,,Het blijft het mooiste met supporters van beide clubs op de tribune", aldus de Belg deze week in Voetbal International. "Aanvankelijk was dit een droomfinale, nu zit er toch een smetje op."
De 21-jarige Alderweireld - sinds dit seizoen vaste kracht in de defensie van 020 die maar 19 competitiedoelpunten moest toestaan - over de rivaliteit: ,,Die spanning tussen 020 en Feyenoord, ja, die is heftig. Maar gezonde rivaliteit kan mooi zijn."
,,In de club, in de kleedkamer, onder supporters: iedereen is erop gebrand deze prijs binnen te slepen. Bovendien heeft 020 de laatste jaren te weinig prijzen gewonnen, waardoor het zeker niet aan ons is om geringschattend te doen over de nationale beker. Het is een trofee die we absoluut willen winnen."
Alderweireld vindt het onterecht dat de twee clubs vaak met elkaar vergeleken worden. ,,Ik vind 020 een grotere en mooiere club", zo zegt hij. ,,Wij hebben veel meer prijzen gewonnen, hebben veel meer fans in binnen- en buitenland én ons spel spreekt traditioneel meer tot de verbeelding. Ook dit seizoen zijn wij beter dan zij: niet alleen qua resultaten, ook qua manier van voetballen."
,,Ik hoor en lees vaak dat Feyenoord het met zo'n jong team zo knap doet. Maar ons team is gemiddeld even jong. En toch doen wij het beduidend beter. Nu ja, door de grotere naam van 020 wordt altijd meer van ons verwacht. Logisch ook, dat hoort nu eenmaal bij de status van de club."
ik heb me weer eens enorm gestoord aan de teksten van deze belg in de vi. niet alleen zijn domme geleuter na de wedstrijd tegen twente, waar hij vervolgens met vd boog over moest praten, maar ook hier druipt de arrogantie van af. weer zo'n zak hooi, net zoals er veel op dit forum kakelen 'wij zijn een mooiere club want wij hebben veel meer prijzen gewonnen'. en wij zijn jonger dus we hebben het beter gedaan. kijk anders even naar de begroting belg, dan zul je misschien gaan inzien dat je het slecht doet als je niet gewoon bovenaan eindigt. dit soort treurige teksten zet de verhoudingen alleen meer op scherp en wakkert de haat die velen hebben alleen maar aan. ajakkessieden zullen dat uiteraard niet begrijpen en/of onderkennen.
in hetzelfde interview wordt gesproken met fer. die heeft iig niet van die lompe teksten.
zeg alderwereld, met die kutclub van je, jullie hebben nauwelijks supporters. jullie hebben idd fans. veel plezier met die identiteitsloze meelopers.