22-04-2010, 04:05 PM
Lamme Lennie Wrote:Zoals je al aangeeft ben ik het hier niet met je eens. De redenen die hij aandraagt zijn toch allemaal waar?
- meer prijzen gewonnen --> waarheid als een koe
je bent geen grotere of kleinere club als je veel of weinig prijzen hebt gewonnen. dus het feit dat die prijzen gewonnen zijn betwist ik niet, wel de mening die hij daar op baseert.
Quote:- meer fans in binnen-en buitenland --> waarheid als een koe (nee, daar heb ik geen cijfers van)
die cijfers wil ik nog wel eens zien. ik kan me voorstellen dat je er met fans wel komt. napraten van de media he, dat mooi voetbal gelul. supporters niet vrees ik. en ja, ik maak onderscheid tussen supporters en fans.
Quote:- ook dit seizoen zijn wij beter dan zij --> waarheid als een koe (hoger op de ranglijst, meer goals voor, minder tegengoals)
dat klopt ook, en dat weet werkelijk iedereen. het gaat er om dat hij dit ten grondslag legt aan een mening. ook als heracles boven utrecht eindigt, kan utrecht een grotere club zijn. volgens mij is utrecht zelfs een grotere club dan az, ondanks dat az meer prijzen heeft gewonnen.
Quote:Deze is dan iets minder waar:
- spel spreekt traditioneel meer tot de verbeelding --> dat valt de laatste jaren sterk te betwijfelen, maar uiteraard is dit nog steeds gebaseerd op het Ajax uit de gouden jaren en '95. Dat is hetzelfde dat iedereen in het buitenland het Nederlands elftal nog steeds linkt aan mooi voetbal terwijl dat al jaren niet meer zo is (een uitzondering daargelaten).
Quote:Hij geeft niet alleen zijn mening, hij onderbouwt het ook met feiten. Misschien is zijn definitie van 'een grotere club zijn' anders dan die van jou en gebruik je andere argumenten. Maar je kan het toch niet oneens zijn met zijn argumentatie? Dat klopt toch ook allemaal?
als ik vind dat zijn argumentatie niet deugt, kan ik het wel oneens zijn met zijn mening.
een voorbeeld:
bloed is rood
sneeuw is wit
poep is bruin
en feyenoord is de beste club van het land.
de feiten die ten grondslag liggen aan mijn mening kloppen, voor de rest slaat het als een tang op een varken.
alderweireld mag van mij vinden wat hij zegt hoor, maar het gaat mij er om dat hij het zegt. het slaag nergens op. ok, jullie zijn de grootste club ooit, en dan? heb je dan meer recht op de beker of zo? buiten het feit dat het een mening is, en naar mijn mening een arrogante mening, voegt het echt geen flikker toe en is het louter kwetsend bedoeld.
Quote:Zal het feit dat Ajax een groter budget heeft trouwens niet samenhangen met het feit dat het een grotere club is?
nee, ook az heeft een hoger budget en ik vind az geen grotere club. je zou wel de mening toegedaan kunnen zijn: hoe meer budget, hoe groter de club. maar goed, ook dat is een zinloze discussie als je aan het praten bent over de aanstaande bekerwedstrijd.
Quote:Over het feit dat het slim is om dit soort uitsparken te doen is een ander verhaal, maar zo te zien is hij snel ingeburgerd in Amsterdam
dat is dus ook hetgeen waar ik me vnl aan stoor. kijk, dat ik het niet met hem eens ben is duidelijk, dat zijn redenering ontzettend poep is voor mij ook, maar als dit soort eenvoudige belgen nu ook al dit soort arrogante zemelteksten gaat bezigen is dat wel compleet zinloos olie op het vuur gooien (en dit is dus niet het eerste he, hij had ook al zo'n grote smoel omdat hij zo zeker wist dat feyenoord niet zijn best gedaan had).