04-05-2010, 03:09 PM
Quote:gittermaster schreef:
oke en hoe zit dat dan als je als Bakenaar bijvoorbeeld voor Feyenoord bent, omdat je voor iets anders wilde kiezen dan de anderen? Wat voor predikaat verdient dat dan? Tegenloper?
dat is verdacht he. want waarom word je dan niet voor groningen?
Ik denk dat je dan niet voor Groningen wordt omdat Ajax, Feyenoord en PSV toch als de grote drie worden gezien. Kan er nog inkomen dat je niet voor SC Cambuur wordt. Het is imo te makkelijk om te zeggen dat als je kiest voor Ajax je een gloryhunter bent, omdat deze historisch gezien de meeste prijzen hebben gepakt en voor een keuze voor elke andere club dit predikaat dan niet opgaat.
Quote:Is er in die visie uberhaupt wel een reden te bedenken dat je als Bakenaar "gewoon" feyenoord of ajax supporter kunt zijn?Mee eens dat het naar gloryhunterism neigt, maar het maakt dan niet uit of het Feyenoord, Ajax, PSV of Telstar is. Overigens lijkt het in het geval van deze Bakenaar wel een beetje op wat je schetst "onder je steen vandaan komen om ajacieden te narren of als feyenoord wint", want verder zie ik je alleen op het pokerforum CC . Het laat mij verder koud, maar wilde het punt wel even maken. Maar geloof me, dat narren in jouw geval als Ajax eens van Feyenoord wint, dat is andersom echt evengroot, althans in mijn geval en precies wat je zegt, van een aantal mensen kan ik het hebben en die kan ik in de regel vaker "narren" dan andersom Maar van heel veel is het gewoon triest en dat constateer ik ook op t forum, nogmaals het laat mij echt koud hoor en ik kan ook begrijpen dat als je de bal kaatst m terug kunt verwachten, dat is ook wel leuk, beetje grote bek hebben en m dan hard terug krijgen. Echter ik kan dat beter hebben van echte supporters dan van meelopers die dan een polletje plaatsen onder het mom van het is nu in de media en ik ben benieuwd naar bla bla bla kots...
ja hoor, maar het neigt naar gloryhunterism. maar als je vervolgens altijd naar het stadion gaat en niet alleen onder je steen vandaan komt om (bv) naar het stadion te komen of om (bv) ajakkessieden te narren als we een keer een prijs winnen (maar je kunt invoelen wat anderen voelen als hun club niet presteert of het moeilijk heeft) dan kun je dat beeld een end rechtzetten.
moet je eens weten hoeveel mensen mij opeens sms'en als ajakkes een keer wint van feyenoord. vnl mensen die nooit naar een stadion gaan maar wel de grootste muil hebben. kijk, van jou kan ik het hebben, van 'ajakkesfans' hier die nooit naar het stadion gaan niet.
The great old Ludwig von...