04-05-2010, 10:08 PM
Davydoff Wrote:Ik denk alleen dat je als 'gloryhunter' de laatste paar jaar niet echt meer aan je trekken komt bij Ajax. Dus er zal vast wel een andere reden zijn waarom mensen nu nog supporter zijn van Ajax.
dit is natuurlijk een ongelooflijk kutargument. als je eenmaal een keus gemaakt hebt houdt je daar aan vast. anders was het helemaal erg geweest.
Quote:De haat voor United is gigantisch in Engeland. En je hoort veel dezelfde redenen als bij Ajax. Fans zijn glory hunters en arrogant, het stadion is sfeerloos, spelers zijn arrogant en natuurlijk is de voetbalbond altijd op de hand van United. Kapitaalinjecties zijn daar niet alleen de reden van.
dat klopt, maar tot en met de jaren 80 was manu helemaal niet zo populair als nu (toen gold dat juist voor liverpool, net als de haat). dat werd anders toen ze successen gingen halen, dan komen er heel veel gloryhunters op af. maar wat dat betreft is de gelijkenis wel treffend, pas vanaf de successen eind jaren 60 kregen ajakkes veel fans. daarvoor speelde ajakkes nauwelijks een rol en waren amsterdommers vnl fan van dws. maar manu is van oudsher een club met heel veel identiteit.
dat het stadion van manu sfeerloos zou zijn heb ik nog nooit gehoord, maar ik kan me daar wel wat bij voorstellen omdat er veel gloryhunters zitten. ik weet alleen dat dat bij arsenal zo is (ook zo'n gloryhuntermeelopersclub).