09-05-2010, 09:02 PM
Ronnie D Wrote:Of hebben die ook al wat te zeggen over uitspraken op personeelsfeestjes?
Nee, maar wel zeggenschap over alles wat de voetbalsport aangaat. Het verschil tussen personeelsfeestjes en Studio Sport of een huldiging is dat de speler in kwestie WEET dat er een camera opstaat. De speler heeft de clubkleuren van zijn club op een eervolle manier uit te dragen. Hier gebeurt dit uiteraard totaal niet en is de speler in kwestie enkel van plan of gericht op het provoceren van de tegenstander of diens fans. Als je dit soort uitspraken doet in persoonlijke kring zonder TV erbij, prima. Iedereen heeft zijn eigen grenzen maar dit is provocatie in bijzijn van een TV camera, DAAR ligt voor mij het verschil.
Vret Mien Gras Wrote:Vertonghen liet zich gaan, so what. Theo mag graag bier drinken, so what. Jol lacht om Vertonghen, so what. Jol zegt: "In Rotterdam zongen ze dat we de beker in onze reet konden steken. Nou dat hebben we gedaan en daarna meegenomen naar Amsterdam", SO WHAT. Iedereen zingt "helemaal niets in Amsterdam", so what.Theo provoceert niemand ermee dat hij graag een biertje drinkt (en ik weet het, ik kom hem regelmatig in de AH tegen ). Gaat hij erdoor over de schreef, dan dient de club maatregelen te nemen. Hooguit vergooit hij er zijn eigen carriere mee, so be it.
Jol lacht om Vertonghen, provoceert daar niemand mee. Hij geeft zelfs in zijn houding al aan dat dit niet zo heel netjes en verstandig is.
Zijn uitlating is geen provocatie maar een humorvolle manier van reageren op de uitlatingen van het publiek van de tegenstander, geen provocatie.
Vret Mien Gras Wrote:Wat een gepiep allemaal weer. Het zijn ook maar mensen.Tuurlijk zijn het ook maar mensen maar wel mensen met een voorbeeldfunctie die hun werk/sport zouden moeten promoten. Als Willem-Alexander een uitlating doet dat Belgen toch domme varianten van Nederlanders zijn staat heel Europa op de achterste benen, doet een voetballer dat op TV over de fans van de tegenstander is het maar gewoon enthousiasme?
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)