10-05-2010, 09:51 AM
waf Wrote:dit is voor het nederlandse voetbal uitermate kut lijkt me, ook al omdat spelers die zich later ontwikkelen moeilijker verkoopbaar zijn.
Lijkt mij toch juist goed voor het nederlandse voetbal dat jeugd die zich op latere leeftijd (23-26) ontwikkeld niet verkocht worden? Dan blijven ze in Nederland voetballen en krikken daarmee het niveau van de nederlandese competitie omhoog. Wanneer zo'n speler bij een Nederlandse topclub voorbij gestreefd wordt door een jeugdig talent zal hij niet naar een Engelse middenmoter gaan vanwege de 'home-grown'-regel en lekker bij Groningen of Utrecht gaan ballen, kwaliteitsinjectie door de FA dus

waf Wrote:de knjb is weer eens stil, zoals altijd, geen enkel beleid hiervoor.
Wat zou de KNVB kunnen doen tegen zo'n maatregel van de FA? Ze kunnen enkel voorschrijven dat de Nederlandse jeugd tot 18 niet buiten Nederland mag voetballen maar ik weet niet of dat Europees richtlijntechnisch mag? Ik meen dat Brazilianen tot hun 18e niet in het buitenland mogen voetballen tenzij ze een 2e nationaliteit hebben toch?
[b]De ruimte is te huur, indien u intresse heeft kunt u contact opnemen met degene bij wie dit onderschrift hoort. Prijzen kunnen nader overeen gekomen worden. De inhoud van deze ruimte dient door de huurder zelf aangebracht te worden.[/b]