10-05-2010, 09:53 AM
waf Wrote:wat ik wel opvallend vond is dat het polman maar halfvol zat gister. kijk, dat ze bij feyenoord de playoffs boycotten kan ik begrijpen, maar als je zo graag europees voetbal wil, en er zo dicht bij bent, na zo'n seizeon, dan verwacht ik een uitpuilend stadionnetje.
ik zou niet weten waarom jullie moeten uitbreiden.
Dat vond ik ook erg teleurstellend. Halfvol is wel wat overdreven, 6500 van de 8500 plaatsen waren bezet.
Over die uitbreiding heb ik al veel gezegd en geschreven, blijkbaar is er in de eredivisie wel vraag naar. Maar dat de 'nieuwelingen' geen hondstrouwe supporters zullen zijn lijkt mij een feit. In de eerste divisie zat er gemiddeld 5000 man (best veel voor eerste divisie begrippen), dat is de echte kern. Mocht er ooit een nieuw stadion komen en we degraderen ooit dan is dat één grote nachtmerrie en mocht je willen dat je nog weer naar het knusse Polman kon.
Uiteraard snap ik dat de uitbreiding noodzakelijk is om structureel mee te willen blijven draaien in de eredivisie maar ik ben wel degelijk bang dat dit ten koste van de sfeer en gezelligheid zal gaan. Laat staan dat als er mensen verwend gaan doen, dat wordt bij het publiek dat nu bij Heracles zit absoluut niet geaccepteerd. Maar ach, de gemeente Almelo kennende komt dat nieuwe stadion er toch nooit en roepen ze over 5 jaar de definitieve doorslag onder het mom 'oh maar nu Heracles gedegradeerd is hoeven we er ook niet meer over te vergaderen'. Ze kunnen dan 8000 bedank kaartjes op de mat verwachten.