10-05-2010, 10:58 AM
waf Wrote:nou, laat ik het anders zeggen: als er al spelers zijn die zich op latere leeftijd blijken te ontwikkelen, zijn ze ook nog eens moeilijker verkoopbaar.Dara heb je gelijk in, maar goed, die kunnen niet naar Engeland. Wel naar Duitsland, Spanje, Italie...
kijk, dan kun je geen matige spelers als vermaelen meer voor 10 mio kwijt he? en dan creeer je dus geen ruimte voor alderweirelds en vertongens (die dan op het middenveld zou verpieteren).
Daarnaast betekent het dus dat Engelse clubs slechts ruimte hebben voor 17 spelers boven de 21. Zodra een speler dus de 21 grens passeert wordt er bekeken of er wel ruimte is voor die speler. De kansen dat middelmatige spelers uit de Engelse competitie naar Nederland komen wordt dus groter. En je ziet aan meerdere spelers dat middelmatige spelers uit de Engelse competitie heel wat meer te bieden hebben in Nederland.
Qua jeugd snap ik je tegenwerping, echter bedenk ook eens wat een jeugdopleiding een Utrecht of NAC heeft en wat voor opleiding een Chelsea heeft. Denk je echt dat een Bruma of Van Aanholt een zelfde niveau hadden gehaald als ze bij PSV en Feyenoord de verdere opleiding voltooid hadden? Je voorkomt juist een "Drenthe' gevalletje waar een aanstormend talent in het diepe geflikkerd wordt. Bij deze clubs wordt een jeugdspeler klaar gemaakt voor het grote werk en zullen de jeugdspelers met een heel wat hoger niveau uit de jeugdopleiding stromen. En wat als ze niet gebruikt worden bij het A-elftal? Waar kunnen ze dan heen? Juist, terug naar Nederland.
Dus meer middelmatige spelers (die in nederland topspelers zijn) uit Engeland naar Nederland en meer talent dat opgeleid wordt in Engeland, ik ben voor!
Bovendien kan niet iedere club uit Engeland zomaar spelertjes contracteren (ga je als talent uit Nederland echt naar de jeugdopleiding van West Bromwich of Charlton Athletic? Tuurlijk niet.) dus zal er meer aandacht besteed worden aan de engelse jeugdige talenten. Top regel dus van de engelse hoge heren...
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)