15-11-2005, 07:05 PM
Davydoff Wrote:Dus we kijken hoeveel doelpunten Shota heeft gemaakt tegen AberdeenDat zegt toch helemaal niets en aan de hand van Shota's staatje denk je dat AZ een blessure gevoelige spits in huis heeft gehaald die redelijk uit te voeten kan tegen ploegjes van het niveau Helmond Sport.
Uit het staatje van de afgelopen 3 seizoenen van Kluivert kan ik opmaken dat hij te weinig heeft gespeeld en dat hij het te vaak moest doen met invalbeurtjes. Als ik kijk naar zijn gehele carriere dan zie ik een topspits staan die behoorlijk vaak scoort en ook nog eens scoort op heeeele belangrijke momenten.
Staatjes zeggen niets over de kwaliteiten van een speler. En je moet een speler beoordelen op zijn kwaliteiten en niet op z'n staatje.
Die goals die Shota maakte tegen Aberdeen zijn er in ieder geval een stuk meer dan die Rosenberg maakte tegen GIF Sundsvall, IF Elfsborg en Kalmar FF. Ik vind het krankzinnig dat je met droge ogen durft te beweren dat staatjes niks zeggen over de kwaliteiten van een spits. Misschien niets over zijn klaverjaskwaliteiten of over zijn kwaliteiten om in onderbroek te poseren voor een damesonderbroekenmerk, maar toch zeker wel over of hij doelpunten maakt en assists geeft en het lijkt mij dat dat redelijk belangrijke kwaliteiten van een spits zijn. Of hij daarnaast zijn best doet op de training, zijn schoenen poetst of in een bepaald systeem past zal mij een rotzorg zijn; als hij die ballen erin schiet vind ik het prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrima.
Uit het staatje van Patrick Kluivert maak ik op dat hij de afgelopen 2,5 seizoen hopeloos uit vorm is geweest, veel blessures heeft gehad en niet of nauwelijks gescoord heeft. Daarnaast is hij met veel negatieve niet-voetbalgerelateerde zaken in het nieuws geweest en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat, waar Patrick Kluivert komt, er problemen zijn.
Wat iemand in zijn privéleven doet moet hij zelf weten, maar het de in dit topic al genoemde voorbeelden van 'misdragingen' van hem spreken niet in zijn voordeel als je het hebt over een gedisciplineerde, plichtstrouwe en gedreven voetballer. Dan kan hij bij de Ajax-opleiding vandaan komen, daar succes hebben gehad (mede door zijn teamleden zoals al gezegd werd), maar op dit moment zie ik het niet gebeuren dat hij Ajax aan veel doelpunten gaat helpen.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!