11-10-2004, 02:38 PM
Mac Wrote:Bij horachte klinkt het iig wel alsof hij erover na heeft gedacht. Alhoewel ik me wel afvraag wat valt er op te bouwen aan een Nederlands elftal. Je kunt wat gotere talenten erbij halen voor de ervaring maar het is altijd nog maar de vraag of die uiteindelijk doorgetraind gaan worden.
Dat wel idd. Volgens mij ging het bij hem erom dat juist die doorstroming van de U-20 naar het grote Nederlandse elftal niet soepel ging. Men stopte vaak met trainen omdat ze toch de eerstkomende paar seizoenen nauwelijks zouden worden opgesteld in het Nederlands elftal. Hij wilde volgens mij met een gedeelte van die 20/21/22jarigen gaan bouwen aan een topelftal. Dat eerst 2 seizoen vol laten trainen, ervaring krijgen in interlands en dan de 2 sezioenen erna de vruchten ervan plukken. Hij heeft zelf ook een paar spelers in die categorie rondlopen, dus het kan wel eens interessant zijn.
Mac Wrote:Wat ik trouwens wel goed vond van thijs was zn communicatie. Regelmatig een stukje op het forum over de spelers en over de wedstrijden. En ook op het 'alternatieve' forum vrij regelmatig te vinden al had ik daar niet echt het idee dat hij luisterde naar de tips die daar gegeven werden. Er zzitten ook wel vrij veel ja-knikkers daar dus is misschien niet echt representatief.
Ik las meestal op vrijdag wel zo'n voorbeschouwing voor betreft de wedstrijd van de avond, dat Thijs maakte. Ben eigenlijk nooit op dat maglio-forum geweest, maar het schijnt wel een aanradertje te zijn. Volgens mij zijn de kandidaten (behalve Schumi) nauwelijks te vinden op dat forum, maar zeggen wel dat ze daar gaan posten als ze bondscoach worden. Maar of dat hetzelfde zal zijn als Thijs betwijfel ik.
Mac Wrote:Het beste zou gewoon een sd'er zijn. Wij kunnen hier goed discussieren over de opstellingen en de spelers en bovendien zit er vrij veel kennis hiermaar goed dan moet er wel eerst ff een sd'er doorstoten naar minstens de II ofzo.
Heb ik ook wel eens over gedacht, en dan andere SD-ers laten scouten. Probleem is wel dat het Nederlands Elftal en de U-20 sowieso te hoog gegrepen is. Niemand van ons heeft de juiste connecties of speelt hoog genoeg waarschijnlijk. Wat wel een optie is, is om bijvoorbeeld bondscoach of U-20 coach te worden van een kleiner land. Iemand als Pindarots bijvoorbeeld in onze federatie is ook bondscoach dacht ik van de UAE en hij speelt ook slechts in divisie V. Lijkt me wel een opstapje om een beetje een naam op te bouwen. Moet dan wel iemand zijn denk ik met Supporter. Ben zelf trouwens geen vrijwilliger...