09-06-2010, 10:35 AM
jij hebt het over 'snoeihard' (tekst van cohen en balkenende) en bevorderlijk voor de welgestelden (dat is natuurlijk een beeld dat links altijd probeert neer te zetten bij de vvd) en dan kom je met deze voorbeelden. dat bevestigt alleen mijn beeld dat je die termen niet uit eigen onderzoek hebt.
stimuleren van werken is toch prima? is dat snoeihard? dat is gewoon een standaard liberale gedachte.
het vorig kabinet kwam met gratis schoolboeken. dat was volgens mij bepaald geen succes, maar goed, voor mij bepaald gen dooslaggevend punt.
de huren worden verhoogd en men wil niks doen aan de hypotheekrenteaftrek. dat laatste is naar mijn overtuiging zwaar in het voordeel van de minder welgestelden. het is verder geen voordeel voor welgestelden, ze zouden wel nadeel hebben als je er wel wat in zou doen.
als je de hypotheekrente aftrek afschaft komt de woningmarkt werder tot stilstand. ook al gebeurt het geleidelijk en alleen bij de hoogste inkomens. prijzen worden lager, mensen blijven zitten waar ze zitten, er zal door meer mensen gehuurd willen worden en ook dan gaan de huren omhoog.
daarbij: de huren gaan omhoog, maar ook de huurtoeslag wordt aangepast, speciaal voor de mensen met minder inkomen. maar dat zal cohen er nooit bijvertellen.
al met al, ik zie geen voordelen voor welgestelden, wel voor minder welgestelden.
Marshall Wrote:Tuurlijk is het beter te zorgen voor een stimulans om te gaan werken maar het versoberen van sociale zekerheden? Oftewel: er moet meer betaald gaan worden voor zaken die voor velen vanzelfsprekend zijn. Denk ook aan schoolboeken die volgens mij (kan het alleen nergens terugvinden) ook afgeschaft gingen worden als het aan de VVD lag. Maar daar kan ik me in vergissen met een andere partij?
stimuleren van werken is toch prima? is dat snoeihard? dat is gewoon een standaard liberale gedachte.
het vorig kabinet kwam met gratis schoolboeken. dat was volgens mij bepaald geen succes, maar goed, voor mij bepaald gen dooslaggevend punt.
Quote:verder:
Quote:De VVD wil de woningmarkt van het slot en wil toe naar een huurbeleid waar geleidelijk aan een groter deel van de woningen is geliberaliseerd (marktconforme huren).Hoe anders gaat dit de onderkant van de samenleving benadelen? Mensen met een bepaald inkomen 'verbieden' om een categorie huurwoning te gaan wonen snap ik maar over het algemeen de huren verhogen?
de huren worden verhoogd en men wil niks doen aan de hypotheekrenteaftrek. dat laatste is naar mijn overtuiging zwaar in het voordeel van de minder welgestelden. het is verder geen voordeel voor welgestelden, ze zouden wel nadeel hebben als je er wel wat in zou doen.
als je de hypotheekrente aftrek afschaft komt de woningmarkt werder tot stilstand. ook al gebeurt het geleidelijk en alleen bij de hoogste inkomens. prijzen worden lager, mensen blijven zitten waar ze zitten, er zal door meer mensen gehuurd willen worden en ook dan gaan de huren omhoog.
daarbij: de huren gaan omhoog, maar ook de huurtoeslag wordt aangepast, speciaal voor de mensen met minder inkomen. maar dat zal cohen er nooit bijvertellen.
al met al, ik zie geen voordelen voor welgestelden, wel voor minder welgestelden.