09-06-2010, 10:49 AM
waf Wrote:dat is trouwens ook mijn grote bezwaar tegen al die debatten, ze pleuren maar wat aannames in de rondte, er klopt geen hol van en je hebt er geen reet aan. die pvda heeft een program laten doorberkenen met aow aanpassing vanaf 2015 terwijl er 2020 in hun program staat. ze geven toe dat dit fouot is, maar ze hebben nog nergens verteld waar ze dat tekort dan van gaan betalen? lekker discussieren zo, de conclusies van het cpb gebruiken terwijl je toegegeven hebt dat er niks van klopt.
Zodra de debatten meer over inhoud gaan, en er met cijfers en feiten gegooid wordt, haken Henk en Ingrid af. Schrijnend gisteren, het moment dat het debat wat diepgang krijgt, wordt er op de twitter gezegd dat het te moeilijk is.
De politiek van tegenwoordig is de sport van het maken van de mooiste oneliners. Duidelijke gaten in een betoog, of onjuiste argumenten worden niet meer afgestraft. Het komt de kwaliteit allemaal niet ten goede. Dat de discussieleiders hier ook niet meer op ingaan snap ik niet; wellicht gebrek aan tijd? Ik vond het debat gisteren strak geleid, dat is enerzijds positief maar haalt de ruimte voor diepgang op bepaalde punten weg. Niks voor jou waf, politiek discussieleider?
waf Wrote:je bent christelijk (cda, sgp, cu), liberaal (vvd, d66), asociaal (pvv. ton) of jaloers op mensen die wel geld verdienen (pvda, gl, sp).
: . Ik vind het best wel jammer dat die christelijke partijen chistelijk zijn. Ik ben het op veel punten met de Christenunie / CDA wel eens, maar de standpunten omtrent abortus / euthanasie / homosexualiteit die er door het christelijke bij komen pruim ik niet. Daardoor vallen deze partijen toch af en beland ik meestal bij de VVD.