09-06-2010, 11:15 AM
_Tampie Wrote:Niks voor jou waf, politiek discussieleider?
wat je zegt, het is een wedstrijdje one liners.
freek de jonge zei het zo mooi gisteren: roemer maakt 2 grappen in carre en hij stijgt 2 zetels. als ik meegedaan had was ik al lang dictator geweest.
het enige goeie debat dat ik gezien heb was tussen cohen en rutte bij het lagerhuis. tijd genoeg om da aannames van de ander te weerspreken en rutte en cohen lieten elkaar in hun waarde. zo hoort het.
maar als je 6 partijleiders bij elkaar hebt dan is het voor hen zaak om te pieken als ze ook maar even het woord krijgen. dat gaat nergens over, ik kijk er al niet eens meer naar.
Quote:Ik vind het best wel jammer dat die christelijke partijen chistelijk zijn. Ik ben het op veel punten met de Christenunie / CDA wel eens, maar de standpunten omtrent abortus / euthanasie / homosexualiteit die er door het christelijke bij komen pruim ik niet. Daardoor vallen deze partijen toch af en beland ik meestal bij de VVD.
volgens mij is dat het kenmerkende verschil tussen vvd en cda, nagenoeg dezelfde standpunten, maar bij vvd vanuit liberaal oogpunt en bij cda vanuit christelijk oogpunt