09-06-2010, 11:50 AM
waf Wrote:volgens mij is dat het kenmerkende verschil tussen vvd en cda, nagenoeg dezelfde standpunten, maar bij vvd vanuit liberaal oogpunt en bij cda vanuit christelijk oogpunt
Het christelijke ervaar ik dan toch als wat socialer, en zou mijn voorkeur hebben als je de standpunten over abortus / euthanasie / homosexualiteit er niet bijgeleverd kreeg.
waf Wrote:waarom dan? ik stem vvd, maar met cohen vind ik niet veel mis. keurige vent, komt betrouwbaar over. een verademing tov bos.
even los van de standpunten dan. en als pvda de grootste wordt denk ik dat ze nog geen kabinet kunnen vormen. ik zou niet weten welke combinatie ze dan willen maken.
Cohen idd veel betere vent als Bos, maar als hij premier wordt betekent het dat PvdA in het kabinet zit en daar heb ik geen trek in. Uitzondering zou een kabinet PvdA-VVD-D'66 zijn, waarbij Cohen wel mijn voorkeur zou hebben. Maar of we nou op paars zitten te wachten? Pechtold stuurt er behoorlijk op aan, na de verkiezingen kunnen kemphanen (Rutten / Cohen) ineens boezemvrienden blijken, dus onmogelijk is het zeker niet. Maar de verschillen zijn groot, dus wie doet waar het water bij de wijn? CDA zal het prima vinden. Kunnen ze Balkenende vervangen, rustig in de oppositie zitten en over 4 jaar (of eerder) zowel PvdA en VVD aanspreken op de verschillen tussen hun programma's en het gevoerde regeringsbeleid. Succes verzekerd.