09-06-2010, 12:34 PM
waf Wrote:strategisch op cu? principieel ok, maar strategisch niet, dat is gewoon je stem weggooien wat mij betreft want je beinvloedt niet de grootste partij.Principieel op CU stemmen? Ik ben wel gristelijk opgevoed maar dat gata me te ver! Ik ben ondertussen meer een agnost geworden en heb daar geen geloofsovertuiging bij nodig. Ik ben niet tegen geloof, enkel tegen het in hokjes plaatsen van mensen door een geloof. Als een christen uit interesse een moskee binnen wil stappen moet dat gewoon kunnen. Als je als niet-christen een keer een kerk wil bezoeken moet dat kunnen. Maar dat is een andere discussie...
Strategisch op de CU omdat ik zeer zeker het idee heb dat VVD en CDA gezamelijk de grootste partijen zullen worden. Alleen missen ze dan nog een kleinere partij als coalitiepartner. Dan zie ik liever een CU dan een PVV, TON, D66 of whatever...
waf Wrote:ik zie niet in waarom pvda en vvd niet samen zouden kunnen regeren, maar veel zal afhangen van wie de grooteste wordt.De PvdA wil belastingen verhogen voor de bovenste laag vd bevolking, hypotheekrente-aftrek afschaffen etc. VVD wil juist belastingen verlagen, hypotheekrente-aftrek behouden etc... Op diverse cruciale punten staan de partijen loodrecht tegenover elkaar. Hoe zie je die samen regeren?
waf Wrote:de pvda kan best economisch beleid voeren, zolang dat maar door de vvd geregeld wordt. dat heeft paars 1 en 2 bewezen.Ehrm, is de uitgifte van het boekwerkje 'de puinhopen van Paars' langs je heen gegaan? 8 jaar geleden riepen we met z'n allen: "Paars? Dat nooit meer!". En nu ineens kan het wel weer? Ikke nie snappe!
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)