09-06-2010, 12:44 PM
waf Wrote:_Tampie Wrote:Het christelijke ervaar ik dan toch als wat socialer, en zou mijn voorkeur hebben als je de standpunten over abortus / euthanasie / homosexualiteit er niet bijgeleverd kreeg.
tsja, in vind christelijk eigenlijk asociaal. mensen dingen opleggen waar jij 'in gelooft' vind ik sowieso asociaal. het is voor mij als atheist onbegrijpelijk dat iemand ertegen is als ik euthanasie wil plegen omdat hij in de veronderstelling is dat er een god is die dat moet bepalen.
Ik doel op hun beleid met uitzondering van de standpunten over abortus / euthanasie / homosexualiteit. Dat is geent op andere christelijke normen en waarden waar ik wel achtersta, ondanks dat ik atheist ben.
waf Wrote:Quote:CDA zal het prima vinden. Kunnen ze Balkenende vervangen, rustig in de oppositie zitten en over 4 jaar (of eerder) zowel PvdA en VVD aanspreken op de verschillen tussen hun programma's en het gevoerde regeringsbeleid. Succes verzekerd.
dat lijkt mij ook maar daarom vind ik het ook zo gek dat balkenende heeft gezegd dat hij in de 2de kamer gaat zitten als ze niet de grootste worden. dan kwalificeert hij echt als megasukkel, dus ik snap echt niet dat hij dat gezegd heeft.
Ik snap het ook niet, maar in de politiek hoef je wat je gezegd hebt niet altijd uit te voeren zo leert de praktijk. Als CDA niet regeert geloof ik niet dat Balkenende in de kamer zal gaan zitten. Ik ervaar hem als een betrouwbaar politicus, maar hier zal blijken dat hij de kiezers heeft bedrogen. Dat is men over 4 jaar toch weer vergeten, zal het CDA wel denken.