10-06-2010, 08:47 AM
gittermaster Wrote:waf Wrote:gittermaster Wrote:Ik ben waarschijnlijk een vd weinigen die heel lang heeft getwijfeld tussen de VVD en de PVDA...ik vind het echt ongelooflijk dat je tussen die partijen kan twijfelen.
Ik dacht eigenlijk dat ik voor t eerst in mijn leven VVD ging stemmen, maar eenmaal aangekomen in het stemhokje ging mijn hand toch automatisch naar de PVDA...
waar sta je dan in godsnaam voor?
vrij centraal, maar CDA was geen optie meer. Dan wijk je een stuk naar links of een dtuk naar rechts.
Ook bij meerdere stemwijzers kwamen beide partijen op 1 en 2, ook groen links vrij hoog, maar geen partij die met kop en schouders boven de rest uitstak.
VVD kwam net ietsje hoger. Maar het is niet vreemd ddat je het met standpunten van de PVDA en met standpunten van de VVD eens bent.
Ik denk ook dat ze best samen (met CDA) weer eens kunnen gaan regeren.
De doorslag voor PVDA voor mij is mijn afkomst (links arbeidersgezin) en Cohen, die ik itt vele anderen wel hoog heb zitten.
Overigens is het een beetje lood om oudijzer, je stemt op een partij. Meestal omdat je het op veel punten eens bent, maar het lijkt mij sterk op allen... Dan komt er een kabinet, wordt er weater bij de wijn gedaan en is het weer half half. Het enige echte voordeel dat je als grootste partij hebt (zeker als het 1 a 2 zetels scheelt), is dat je een kabinet mag kiezen. Als ik dan moet kiezen tussen Rutten die dit mag gaan bepalen of Cohen, kies ik voor laatstgenoemde, al denk ik dat in beide gevallen dezelfde formatie eruit zal komen
Zou kunnen, maar dat is in ieder geval een van de laatste opties die Rutte wil laten onderzoeken. Regeren met de PvdA heeft niet zijn voorkeur, al zal ie wel moeten alst niet anders kan. De linkse media lullen alleen maar over Paars Plus, wat een huichelaars, eerst met ultra linkse anti PVV peilingen komen, vervolgens na de keuze van de kiezer over paars plus beginnen. De grote winnaars zijn VVD, PVV en D66, maar het aantal zetels van laatstgenoemde is niet erg hoog, toch kunnen ze een coalitie maken of breken. Jammer dat CDA de prijs betaald voor 8 jaar paars puin ruimen.
Mijn voorkeur heeft VVD, PVV, CDA en dan de SGP, misschien met gedoogsteun.
Zelf VVD gestemd om 09:30 al gisteren. Was altijd vaste CDA stemmer, maar goed, strategisch op Rutte, alles beter dan PvdA de grootste. Ook grappig vannacht op tv om te zien dat die De Hond de PVV weer op 17 zette en toegaf dat dit misschien nog wel 18, maximaal 19 kon worden. Die koekgek Hero Brinkman zei De Hond toen beter op zoek te kunnen gaan naar een andere baan als ze er 24 zouden krijgen. ten tijde van het interview stond de PVV na 6% van de stemmen op 22 zetels.
De peilingen blijken weer eens geen enkele moer waard te zijn en kloppen voor geen meter, de makkelijk te schatten partijen daargelaten dan.