24-06-2010, 11:12 AM
waf Wrote:en dan kom je bij het aloude moraal: de laatste 4 wedstrijden moet je iedereen verslaan om werelkampioen te worden en als je dat niet doet verdien je het niet. :razz:
Dit vind ik dus onzin (maar jij volgens mij ook). De laatste 4 wedstrijden moet je 4 tegenstanders verslaan om wereldkampioen te worden, en wel de 4 die je tegenkomt. Als daar 2 'makkies' bij zitten, dan heb je dus meer kans om wereldkampioen te worden. En als we eruit vliegen, dan vliegen we eruit en of dat tegen Brazilie is of tegen Chili dat maakt me niet veel uit. Als we wereldkampioen worden door tegen Nieuw-Zeeland, Chili, USA en Mexico te winnen dan ben je net zo wereldkampioen als tegen Italie, Brazilie, Duitsland en Spanje te hebben gewonnen.
Wat de rest betreft; als bondscoach zou ik er wel voor zorgen dat de scenario's duidelijk zijn; nu neem ik alleen tegenstanders mee maar locaties is wat anders maar zeker relevant. Maar wellicht heeft Low er ook voor gekozen de route niet te sturen.
Kan ook zijn dat zijn overwegingen en inschattingen anders zijn. Hij wil winnen, en denkt via Engeland-Argentinie-Spanje-Brazilie meer kans te maken dan via USA-Uruguay-Brazilie-Spanje.
Dat (USA, dan Uruguay/Zuid-Korea) gemakkelijker is dan (Engeland en dan Mexico/Argentinie) is ook nergens mee te bewijzen. Fifa-ranking stelt niets voor, dus ben je puur op meningen aangewezen.