28-06-2010, 09:45 AM
waf Wrote:als je die laatste regel niet wist, dan kan het niet anders of je hebt nooit op voetbal gezeten. dat is zo ontzettend bekend.
Klopt helemaal! Als klein jongetje wilde ik wel op voetbal maar ik mocht van mijn ouders niet op 3 sporten (mijn moeder zag zichzelf al elke dag sportkleren wassen waarschijnlijk :clown: ) dus ik moest kiezen.
Uiteindelijk dus inderdaad geen voetbal gekozen. Ik kreeg vroeger van vriendjes die op voetbal wel vaak te horen dat ik er op zou moeten want ik kon zonder problemen meekomen met hun niveau maar misschien zei dat meer over hun niveau dan over de mijne
Wellicht dat ik ooit nog eens in een senioren-bier-team een balletje ga trappen maar voorlopig vermaak ik me beter in de zaal en op het strand...
Wat betreft die corner: niet geheel juist. Wat Haggie hier zegt klopt, immers waar mag een speler de bal neerleggen bij een corner?
Bij een corner van rechts door een rechtsbenige speler kan de bal inderdaad maximaal een meter voorwaartse beweging maken alvorens deze door een speler op de doellijn aangeraakt wordt. Maar goed, as said: theorie en dus feitelijk overbodige regel.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)