30-06-2010, 06:13 PM
Bredanaar Wrote:Gerben Zonderland Wrote:Mukkus Wrote:Discussie gesloten:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.miragens.abola.pt/videosdetalhe.aspx?id=9422">http://www.miragens.abola.pt/videosdetalhe.aspx?id=9422</a><!-- m -->
Villa stond buitenspel, maar de grensrechter kon dat niet zien. Ook dat tussenhakje niet.....
Omdat hij verkeerd opgesteld stond ja. Dat kan je hem niet helemaal kwalijk nemen, want het spel gaat soms heel snel op en neer, maar daar zijn dan camerabeelden voor om dat te corrigeren. Dan kan je namelijk door de 4e official laten constateren dat het een buitenspeldoelpunt is en kunnen de scheidsrechter en de grensrechter samen die goal afkeuren. Zo simpel kan het zijn als Blatter die plaat voor zijn kop weghaalt.
Hoeveel staat die grens nou verkeerd, volgens mij misschien 30 centimeter. Wat mij betreft in jouw 2e zinnetje van 'niet helemaal' dus 'helemaal niet' te maken. Het is ook maar een mens, daar kan je niet van verwachten dat hij exact met een loodlijn vanaf de zijlijn zijn gezicht op exact de hoogte van de voorste speler van de verdedigende partij te houden. Ondertussen moet hij ook exact het moment bepalen waarop de pass naar voren toe gegeven wordt. Een onmogelijke opgave om dit een wedstrijd lang foutloos te doen.
Ik vind dat hij zo'n 2 meter naar rechts had moeten staan. In dat filmpje van Mukkus zie je dat dat net verschil had kunnen maken zodat hij wel kon zien dat die Spanjool buitenspel stond. Je kunt niet serieus menen dat hij helemaal niet verkeerd stond, want hij zag het buitenspel namelijk niet. Een grensrechter wordt geselecteerd, aangesteld en betaald om dat te zien. Hij MOET zien dat de Spanjaarden in de aanval zijn, dat de bal naar voren gespeeld wordt en dus ALTIJD op 1 lijn met de achterste speler van de Portugezen moet staan. Dat staat hij nu niet, dus zit hij fout. Ik neem het hem NIET HEEL ERG kwalijk, omdat hij, zoals jij ook zegt, maar een mens is, maar je kunt hem er ook niet om verexcuseren. Het probleem is namelijk dat hij het fout doet op het enige moment dat het ertoe doet. Uit alle andere buitenspelgevallen in de wedstrijd kwam geen goal, dus daar heeft hij het of wel goed gedaan of het had geen gevolgen. Maar zoals ik al zei: voor dit soort gevallen hebben we camera's met een 4e official die dat wel kan terugdraaien en in slow-motion kan herhalen op zijn schermpje. Feit blijft dat Spanje met 1-0 gewonnen heeft door een buitenspelgoal.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!