05-07-2010, 04:32 PM
waf Wrote:Gerben Zonderland Wrote:@waf: Waarom en waarmee zou ik in hemelsnaam een speler feliciteren tijdens de wedstrijd? Met zijn verjaardag? Dan moet hij eerst maar trakteren op bier en/of taart. Dat getuigt tenminste van hoffelijkheid en respect.
dat was een vergissing, inmiddels gewijzigd.
Quote:En als je serieus meent dat het niet uitmaakt hoe iemand een voetbalwedstrijd wint kunnen we net zo goed de spelregels en ook de wedstrijdleiding afschaffen. 11 tegen 11 op het veld en na exact 2 keer 45 minuten gaat de bel en is het afgelopen. Wel helder, niet hoffelijk, respectvol en beleefd.
je snapt er geen reet van wat ik bedoel en je interpretatie heeft een hoog jostigehalte. ik zeg dat helemaal niet en dat kun je ook nergens uit concluderen. eigenlijk denk ik dat je wel weet wat mac en ik bedoelen, maar durf je niet meer terug omdat dan duidelijk wordt dat je de ruggengraat van een tuinslang hebt.
de scheids bepaalt wat toelaatbaar is en wat niet. het is niet toelaatbaar om een bal met je handen tegen te houden, maar dat maakt het niet onsportief. er staat gewoon een sanctie op en als die sanctie wordt gegeven verloopt het spel volgens de regels. dat is exact hetgeen is gebeurt.
als de bal buiten gaat via mijn been, en de scheids ziet het niet en geeft mij de ingooi, en ik neem de ingooi, dan is dat imo overigens wel onsportief. maat het is niet ontoelaatbaar. als ik als coach wissel in de laatste minuut met een 1-0 voorsprong is dat om tijd te rekken. niet ontoelaatbaar en ook niet onsportief. er wordt immer gewoon tijd voor bijgetrokken.
Het is WEL onsportief om een doelpunt te voorkomen met je handen want het is A) tegen de geschreven regels, want het is het opzettelijk beroeren van de bal met de handen en B) tegen de onduidelijk omschreven regels, want het is spelbederf. Hij voorkwam er een doelpunt mee wat ongetwijfeld de beslissing in de wedstrijd was geweest. Als jij vindt dat het NIET onsportief is ben je het dus ook niet (helemaal) eens met Mac, want die zegt hierboven dat hij het eens is met de omschrijving dat sportiviteit zowel de geschreven als ongeschreven regels betreft.
HAHAHAHA, dus als jij een doelpunt voorkomt met je hand en de scheids ziet het niet en jij zegt het niet is het WEL onsportief om het niet te zeggen, maar als Suarez een doelpunt met de hand voorkomt en de scheids ziet het wel is het NIET onsportief qua actie? Jij lult jezelf wel heel erg in een hoekje! Want je kunt natuurlijk niet met droge ogen beweren dat een ingooi (een bal over de lijn) iets anders is dan een doelpunt (een bal over de lijn). En als jij het toelaatbaar vindt, dan heb je dus NIETS met het gedeelte van sportiviteit dat gaat over respect, beleefdheid en hoffelijkheid, terwijl je je tegenstander wel een hand geeft VOOR de wedstrijd en feliciteert NA de wedstrijd als je verloren hebt. :crazy:
En als jij als coach in de laatste minuut wisselt, puur om tijd te rekken is dat wel spelbederf en dus eigenlijk heel erg onsportief. Dat het volgens de spelregels mag klopt, maar ik zeg nergens dat de officiele spelregels geen hiaten hebben. Hetzelfde geldt voor de 'uittrapregel' waarbij de scheidsrechter in een oogopslag moet zien of een speler licht of zwaar geblesseerd is en tegelijk de bal moet volgen die de andere kant uit gaat.
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!