19-08-2010, 01:43 PM
kuiper Wrote:Maar ik geloof er niet in dat 17 jarigen je kampioen kunnen maken. Hoe groot talent ze ook zijn. Op elk niveau is dat zo. Wij hebben de aanvoerder van Zwolle A1 nu bij ons voetballen. Hij kan absoluut wel goed voetballen, maar het heeft nog wel even tijd nodig om in de hoofdklasse met volwassen kerels te voetballen.
Er wordt ook nergens gesproken over dat die talenten een kampioenschap gaan brengen. Er worden enkele 'grotere' namen gehaald en er wordt veel geld gestoken in trainings- en opleidingsfaciliteiten.
Oftewel deze 17jarigen worden voor het geld aangetrokken voor een lucratieve verkoop over een paar jaar. De grotere namen moeten het elftal gaan maken.
Wat ik alleen nooit begrijp, los even van Vitesse, is waarom een team niet veel meer op transfervrije of gehuurde spelers stuurt? Er zijn zoveel voetballers in Europa die transfervrij mogen vertrekken. Als je daar een goede database van hebt en bijhoudt dan kun je toch met beperkte middelen enorme mogelijkheden creeeren? Ook gehuurde spelers kunnen veel brengen.
Een Feyenoord, een Vitesse (zonder de komst van deze financierder) en een AZ kunnen toch prima hele leuke transfervrije spelers aantrekken uit andere competities?
Ik stuurde daar bij veel voetbalmanagement games altijd op bij de lagere teams. Hierdoor speelde je ineens mee in de top en kon je uiteindelijk financieel meer gaan doen. En ja, uiteraard is de voetballerij IRL heel anders dan een game maar toch laten veel ploegen dat soort mogelijkheden teveel liggen volgens mij.
'De meerderheid van de bevolking bestaat nu eenmaal uit randdebielen. Ik
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)
zeg het misschien wat cru, maar zo is het wel.' (Prof. Dr. M. van Rossem)