30-08-2010, 08:08 PM
Lamme Lennie Wrote:Quote:Arjen Robben heeft nergens last van, maar is door zijn clubarts Hans-Wilhelm Müller-Wohlfahrt bij Bayern München geblesseerd verklaard, misschien wel tot na de winterstop. De Nederlandse chirurg Jaap Swierstra heeft zich in de discussie gemengd en wijst met de beschuldigende vinger naar Müller-Wohlfahrt.
"Naar mijn mening zijn er twee mogelijkheden: of Müller-Wohlfahrt heeft de veel gemaakte fout gemaakt een scan te behandelen in plaats van een patiënt. Mogelijk was op de scan littekenweefsel te zien waarvan al bewezen was dat het functioneel niet van betekenis was. De andere mogelijkheid, die veel ernstiger is, is dat het ego van de wereldberoemde sportarts het niet verdraagt dat een Nederlandse fysiotherapeut een spierruptuur sneller geneest dan hij", zegt Swierstra in NRC Handelsbald.
"Arjen Robben voelt zich fit om te voetballen en wil dat ook graag. Maar mogelijk zit hij toch met een dilemma: hij verdient miljoenen bij zijn club en de clubleiding geeft het volledige vertrouwen aan haar clubarts, die hem wil behandelen voor niet bestaande klachten. Die behandeling bestaat, volgens het protocol van Müller-Wohlfahrt, onder meer uit het toedienen van injecties, waarvan op zijn minst niet bewezen is dat zij enig nut hebben."
"Moet Robben zich deze behandeling laten welgevallen?", vraagt Swierstra zich af. "Wanneer Robben dan over twee maanden met succes het voetballen hervat, heeft Müller-Wohlfahrt zijn reputatie weer vergroot: de beroemde voetballer Robben werd, na een riskante behandeling elders, weer geschikt gemaakt om te voetballen."
Het is en blijft een vreemd verhaal. Robben heeft nergens last van maar mag van de clubarts niet spelen omdat die zegt dat hij geblesseerd is 8-[ Als ik Robben was zou ik hem die injecties in zijn eigen lijf laten stopppen. Volgens mij zijn die Duitsers gewoon jaloers op de Nederlandse wonderdokter of op de goede prestaties van Oranje op het WK.
Misschien is die blessure na de transferperiode opeens weer wonderbaarlijk genezen.
Regels zijn er om...tussendoor te lezen...