06-09-2010, 10:07 PM
waf Wrote:spanje was gewoon beter. ik snap werkelijk niet dat individuele foutjes zo uitgemeten worden.
Ja en nee. Spanje was over de hele wedstrijd een stukje beter, maar creeerde ook niet veel kansen.
Het was na 1 helft wel duidelijk dat de ploeg die een goal maakte de wedstrijd ging winnen, dus als je dan een opgelegde kans krijgt die er niet in gaat OF je verspeelt een bal waaruit gescoord wordt kan dat DE bepalende actie zijn die ervoor zorgt dat je wint of verliest. Dat snap ik best.
Dat doet niks af aan het feit dat er terecht verloren is van een (iets) beter team.
Overigens heb ik me gisteravond bij Studio Voetbal en vanavond bij VI-TV weer enorm gestoord aan het gezeik over het negatieve voetbal van Oranje tijdens het WK.
Ja, Nederland speelde bij vlagen hard countervoetbal, maar als je in het hedendaagse internationale voetbal echt iets wilt bereiken, zoals een WK-finale, dan moet je realistisch spelen.
Ik kijk ook liever naar het supersnelle one-touch-voetbal dat Arsenal en Barcelona af en toe laten zien, maar daar moet je de spelers voor hebben, de coach die het aandurft om zo te spelen en je moet als team zo goed op elkaar ingespeeld zijn dat het ook kan. Nederland heeft een paar van die spelers, maar die spelen maar af en toe samen en Bert heeft 2 jaar lang 'vanuit de verdediging' gevoetbald om vanuit daar met snelle buitenspelers (Robben, Elia), opkomende backs (Gio en Wiel) veellopende spitsen (Persie en Dirk) en inschuivende middenvelders (Sneijder/Vaart en soms Bommel) de tegenstander murw te beuken. Dat lukte tot aan de finale en toen was Spanje net iets effectiever. De meeste van die spelers spelen overigens bij topploegen die ook met countervoetbal redelijk tot erg succesvol zijn.
Na 8 weken kan ik me trouwens niet 1 wedstrijd meer herinneren waarbij beide teams aanvallend voetbal speelden, dat goed deden, de hele wedstrijd leuk was, de arbitrage nagenoeg foutloos en er een bevredigend wedstrijdresultaat was met een terechte winnaar. Iemand anders wel?
She was only the Gardener's daughter, but boy! What a melons!