17-10-2010, 02:08 PM
waf Wrote:Quote:Denny Landzaat belichaamt tragiek van Feyenoord
12/10/2010 10:00
Als het een beetje meezit staat hij op 16 oktober eindelijk in De Kuip: een ervaren middenvelder van 34 jaar met 38 interlands in de benen. Geknipt om leiding te geven aan de jonkies bij Feyenoord.
Er is alleen één nadeel, Denny Landzaat zal waarschijnlijk bij de tegenstander FC Twente meedoen. De Tukkers haalden de middenvelder voor niets op nadat in Rotterdam besloten was zijn contract niet te verlengen.
Zelfs niet nadat Landzaat aan had gegeven dat hij bereid was om het grootste gedeelte van zijn salaris in te leveren. Twee weken terug stond diezelfde middenvelder op White Hart Lane in Londen waar hij zich keurig staande hield tijdens het duel in de Champions League tussen Tottenham Hotspur en FC Twente.
Landzaat is met zijn 34 jaar dan ook nog steeds een speler die je om een boodschap kunt sturen. Iemand die precies weet wat er gevraagd wordt bij balbezit en balverlies en fit genoeg
om op dat niveau nog mee te komen.
In het spel van Landzaat ligt de tragiek van Feyenoord verborgen. Feyenoord zoekt een ervaren rot die de jonge spelers bij de hand neemt om zich verder te kunnen ontwikkelen, maar laat tegelijkertijd Landzaat de deur uitlopen.
danny landzaat heeft enorm veel verdiend bij feyenoord maar hij heeft geen hol gepresteerd. ik heb het nooit op deze overschatte speler gehad, maar ik heb daarin wat mij betreft gewoon gelijk gekregen. nergens blijkt uit hoeveel hij had willen inleveren bij feyenoord. het enige dat we weten is dat feyenoord het geld dat ze daarvoor nog beschikbaar hadden wil investeren in een spits. dat is tot nu niet gelukt.
lnadzaat heeft normaal gesproken geen basisplaats bij twente. het is wel erg wrang om als argument een wedstrijd tegen spurs te noemen waarbij het middenveld van twente compleet werd overlopen. dat maakt danny tikkie breed, de lichtere uitvoering van aaron winter zeg maar, echt niet anders.
Wat gisteren wel een mooi tikkie vooruit van Denny tikkie-breed.
Oh, my god, we bought Kenny!