08-12-2010, 02:56 PM
Scholten! Wrote:Klopt. Puntenaantal van de nr laatst vd week is prima.Ik heb het nu even goed gelezen, en dit vind ik inderdaad iets te ver gezocht en weinig toevoegen.
Wat mij nog wel mooi lijkt, is om als extraatje een soort joker vd week te kiezen. Dit moet dan één speler zijn die ongeplaatst is maar waarvan de managers denken dat die het verst komt (dus waarschijnlijk finaleplek/toernooiwinnaar). Kies je bij een week van 3 toernooien bijvoorbeeld Hocevar, die de halve finale blijkt te halen en daarmee (soms samen met een andere ongeplaatste speler) het verst is gekomen, krijg je 2 punten. Maar als op dat toernooi (of een andere van de drie) bijv. de ongeplaatste Dancevic de finale heeft gehaald en je had Hocevar, krijg je 0 punten. Het lijkt mij wel gaaf, maar jullie vinden het misschien wat ver gezocht.
Een captain kiezen lijkt me wel leuk, iemand waarvan je zeker weet dat hij punten gaat halen, dubbel laten tellen. Dat vind ik echt een extra dimensie. Maar dat zal in de praktijk toch vaak ergens een topseed zijn; een ATP-jongen die even ergens een challenger speelt voor de punten. En dan doet het de variatie weer geen goed.
Dan lijkt me mijn voorstel dat je de ongeplaatste spelers hoger waardeert dan de geplaatste, aantrekkelijker, omdat de erin gestoken tijd dan meer beloond wordt en er veel meer verschillende spelers gekozen worden, waardoor je ten eerste grotere verschillen in de weekscores krijgt (nu toch een zwak punt), en je ook meer verschil kunt maken als je in wilt halen.
Feyenoord? Het enige dat ik van Feyenoord weet, is dat ze uit het land van Ajax komen - Fabio Capello